Fen bilimleri derslerinde ( fizik, kimya, biyoloji )öğrencilerin derse motive olamama nedenlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBilim ve teknoloji, günümüzde hayatımızın her anının vazgeçilmezi haline gelmiştir ve her geçen gün de baş döndürücü bir hızla gelişmektedir. Bilim ve teknolojinin bu baş döndürücü gelişmesinde fen bilimlerinin de çok büyük bir katkısı olduğu düşünülürse, fen bilimleri eğitimi de gün geçtikçe daha büyük bir önem ve değere sahip olacaktır.Öğrencilerin fen bilimlerindeki başarısına dolaylı yada doğrudan bir çok sebep etki etmektedir. Matematik bilgilerindeki eksiklikler, fen bilimleri derslerine karşı ciddi önyargılar, fen bilimleri dersleri arasında bağlantı kurulamaması, soyut kavramların anlaşılamaması, formüllerin çok olmasından dolayı bir korku oluşması, şema ve grafiklerin fazla olması ve yorumlanma zorlukları, öğrenilenlerin günlük yaşamdaki bilgilerle uyumlu hale getirilememesi, kişisel farklılıklar, çevresel etkiler ?.v.b. gibi ve daha birçok sebep öğrencilerin derse motive olmasını zorlaştırmaktadır.Bu çalışma ortaöğrenim kurumlarında öğrenim gören genel lise ve özel liselerdeki 9. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri ( Fizik, Kimya, Biyoloji ) derslerine motive olamamalarında nelerin etkili olduğunu ve bunların nedenlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, 2006 ? 2007 Eğitim ? Öğretim yılında, İstanbul ilindeki Genel Lise ve Özel Liselerde okuyan 9. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, İstanbul ilinde bulunan Pendik ilçesindeki genel liselerde öğrenim gören 385 ( % 67 ) 9. sınıf öğrencisi ile, Kartal, Maltepe ve Sultanbeyli ilçelerindeki özel liselerde öğrenim gören 189 ( % 33 ) 9. sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 574 9. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Deneklere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular için tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler : Fen Bilimleri, Motivasyon, OkulAralık, 2007Mehmet ÇAM ABSTRACTScience and technology have been indispensable in our daily lives. They have been developing rapidly every day. When it is considered that the science education has a great part on this development, the science education will have a great importance and value on this rapid development.Many direct or indirect reasons influence the students? success on science lessons. Many reasons such as, the defiance in maths knowledge, the serious prejudices towards science lessons, the inability to relate between the science lessons, the apprehension as there are many formulas, the excess of graphics and diagrams and the difficulties in interpreting them, the inability to use the learnt items in the daily lives, individual differences and environmental factors influence the students? motivation on the science lessons.This task is done to work out the reasons why 9th grade students in state and private schools can not get motivated in science subjects (like Physics,Chemistry and Biology) and the factors which are influential on this issue. The paper is based on the 9th grade students studying at both private and government high school in Istanbul through 2006-2007 academic years. 385 (%67) 9 th grade students studying in the high schools in Pendik, and 189 (%33) students studying in the private high schools in Kartal, Maltepe and Sultanbeyli, total 574 9th grade students compose the sampling of the research paper.The SPSS programme is used to evaluate the survey results applied to the subjects. The findings are put into table and interpreted. Finally, the results are given and some suggestions are made. Key words : Science lessons, Motivation, School. December, 2007Mehmet ÇAM
Collections