Eğitim örgütlerinde toplam kalite felsefe ve uygulamalarının yerleştirilmesinde yöneticilerin rolü ve etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kalite dilimizde, degisim, gelisim, iyilesme, yenilesme, reform, yeniden yapılanma vb.kavramları içine alarak tartısılmakta ve kullanılmaktadır. Kalite üstünlügünü yakalamadaetkili bir yöntem olarak Toplam Kalite Yönetimi (TKY) günümüzün yönetim tarzıdır.Önceleri sanayi kesiminde tutulan TKY ticaret, satıs sonrası hizmet, bankacılık,sigortacılık, saglık yönetimi, hizmet, egitim vb. kesimlerde de uygulanmaya baslanmıstır.TKY egitimde, müsterinin(ögrenci, veli, toplum) mevcut ve gelecekteki beklentilerinizamanında ve ekonomik olarak karsılamak amacıyla, tüm çalısanların (ögrenci, veli,ögretmen, yönetim, yerel ve merkezi yönetimler vb.) katılımı ile egitim-ögretimfaaliyetlerinin sürekli gelistirilmesi ve yenilenmesini öngören bir yönetim anlayısıdır.MEB tarafından baslatılan egitim kurumlarında TKY uygulamaları çalısmaları dört yıldırsürmektedir. stanbul ili pilot bölge olmak üzere bes yıllık bir pilot çalısmagerçeklestirilmektedir. Ancak bu çalısmaların istenilen sonuçlara erisemedigi, verimalınamadıgı ve uygulamalarda çesitli olumsuzluklarla ve eksikliklerle karsılasıldıgıgözlenmektedir.Bu arastırmada, okulların Toplam Kalite Yönetimini uygulama sürecinde; ögretmenlerin,okul müdürlerinin Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarındaki rol ve etkililiklerini nasılalgıladıkları arastırılmıstır. Bu arastırmanın verileri ve getirecegi önerilerle EgitimdeToplam Kalite Yönetimi ile ilgili uygulamalarda okul müdürlerinin (Liderlerin)uygulamalarından kaynaklı güçlüklerin ve eksikliklerin asılması çabalarına veögretmenlerin Toplam Kalite Yönetiminin neresinde oldukları ile Toplam KaliteYönetimini nasıl algıladıkları sorularına cevap bulabiliriz.Bu arastırma 2005?2006 ögretim yılında, istanbul ilinde Meslek, Anadolu Meslek veTeknik Liselerinde yapılmıstır. Arastırmanın örneklemini istanbul ili sınırları içerisinde yeralan Endüstri Meslek, Anadolu Meslek ve Teknik liselerinde görev yapan 250 ögretmenolusturmaktadır.Arastırma bes bölümden olusmaktadır. Birinci bölüm giris ve problem durumu, ikincibölüm Genel Bilgiler, üçüncü bölüm arastırmanın yöntemi ile ilgili bilgileri, dördüncübölüm elde edilen bulgulardan olusmaktadır. Besinci bölüm ise sonuçlar, tartısmalar veönerilerin yer aldıgı bölümdür.Anahtar Kelimeler: Egitimde Toplam Kalite Yönetimi, Kalite, Liderlik, EgitimselLiderlik, Yönetim Liderligi, Quality is used and argued as the concepts; change, development, wellness, innovation,reform, rebuild, and etc. in our language. Total Quality Management (TQM) is the style ofadministration nowadays which is the seen as the best way to reach the high quality. Inthe begining it was practiced only in industrial area, but nowadays it?s also practiced intrade, after sale services, banking, insurance, health services, many service sectors,education, etc.TQM is a management manner that anticipates the continueing reforms and innovation ateducation and instructional facilities by the participation of all staff (students, parents,teachers, managers, local and central managements) in order to meet the futureexpectations of the customers (students, parents, environment) on time and economically.TQM practices has been continueing in the educational instituons for four years which wasstarted by the Ministry of Education. A five year pilot Project is being realized in whichthe city Istanbul is the pilot area. But it is seen that some problems has occured, and theexpected yield and results couldn?t been gained by these studies.In this study, during the practice of Total Quality Management, it?s researched that howdo the teachers and headmasters perceive their role and activities at Total QualityManagement. With the datas and suggestions of this study we can find answers to thefollowing questions; the struggle of exceeding the difficulties and deficiencies which occurby the headmasters (leaders), and how do the teachers perceive Total Quality Managementand in which part of the Total Quality Management they are.This study was applied in stanbul in 2005?2006 education and instruction year atvocatioanal, anatolian (foreign language support) vocational, and technical high schools.The sample of this study is 250 teachers who work at Industrial vocaional, anatolianvocational, and technical high schools in the borders of the city stanbul.This study has five parts. The first part is introduction, and the problem case, in the secondpart there is general information, third part is about method, the fourth part is aboutfindings, and the fifth part is about results, arguements and suggestions.Key Words: Total Quality Management in education, Quality, Leadership, EducationalLeadership, Management Leadership.
Collections