Avrupa Birliği destekli mesleki eğitimi güçlendirilmesi projesi (MEGEP) pilot mesleki teknik ortaöğretim okullarındaki proje kapsamında görevli yönetici ve öğretmenlerin proje hakkında görüşleri üzerine bir araştırma (Marmara bölgesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Avrupa Birligi Meslekî Teknik Egitimi 2000'li yılların en büyük istihdam aracı olarakkullanmak yönünde adımlar atarken, bu durum özellikle AB'ligindeki yaslı nüfusa karsıngenç ve issiz bir nüfusa sahip olan Türkiye açısından daha fazla önem arz etmektedir.Türkiye'nin genç nüfusunu vasıflı ve nitelikli bir sekilde yetistirmesi AB'ligi ülkeleristandartlarına yaklasması ve AB'ligince belirlenen ilkeleri yakalaması açılarından önemtasımaktadır.Türkiye uzun süredir is gücünün niteligini yükseltmek ve ekonominin tüm sektörlerindeistihdam imkanlarını artırabilmek için mesleki egitim sistemini gelistirmeye çalısmaktadır. Buçaba, Türkiye'nin dünyanın önde gelen ekonomileri arasında rekabet edebilirligi ve AvrupaBirligi'ne giris baglamında daha da anlamlı hale gelmesini amaçlamaktadır.Türkiye'de Mesleki Egitim ve Ögretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP), AB veTürk Hükümeti'nin fikir birligi içinde oldugu, Türkiye'nin AB Müktesebatının Üstlenilmesigereklerini yerine getirmeye yönelik olan bir kaç ana faaliyetten biridir. Projenin genel hedefiülkenin sosyo-ekonomik gereksinimlerine cevap veren ve yasam boyu ögrenme ilkelerinedayalı modern, esnek ve yüksek nitelikli bir mesleki egitim sisteminin gelistirilmesidir.MEGEP, mesleki egitim ve ögretim sisteminin modernizasyonunun desteklenmesinde, sosyalortakların alacagı role özel hassasiyet göstermektedir. Aslında, mesleki egitimin kurumsal veegitim sorunları üzerinde sosyal ortakların katılımını arttırmak, mesleki egitim sisteminitopluma daha yaklastıracak, egitimde arz ve talep dengesini kuracak ve yerel ve merkezidüzeylerde basarılı reformun uygulanma kosullarını yaratacak anahtar noktalardan biridir.Türkiye'de mesleki egitim için bu derece önem arz eden bu projede yer alan pilot meslekiteknik ortaögretim okullarında, aktif olarak dört personel görevlendirilmistir. Okul müdürü veprojeden sorumlu müdür yardımcısı, proje ve modüler egitim sisteminin kurum içinde düzenliisleyisini saglamak ve bu kapsamda hazırlanacak rapor ve projelerden sorumludur. DegisimÖnderi Ögretmenler ve program koordinatörü ögretmenler ise yeni ögretim metot veteknolojilerinin, okuldaki diger ögretmenlere aktarılmasından sorumludurlar.Arastırmada proje kapsamında görevli personelin, proje basarısına iliskin görüsleri tespitedilmistir.Arastırma, Marmara Bölgesindeki pilot mesleki teknik ortaögretim okulları ile sınırlıtutulmustur.Arastırma sonunda elde edilen bulgulardan, kaynak gruplarının projeyle ilgili birbirineparalel görüslere sahip oldukları anlasılmıstır.Elde edilen bulgulardan yararlanılarak, mesleki teknik egitiminin, ülkenin gereksinimduydugu beyin ve isgücünün yetistirilmesinde saglayacagı yararlar vurgulanarak önerilergetirilmistir. The EU?s taking takes big steps to use Vocational and Technical Education as the mostimportant employment tool, is of great importance for Turkey that has younger populationthan EU. But unemplayment is one of the greatest problems of Turkey. There fore educatingits youth as qualified people in order to reach the EU?s standarts is a must for Turkey.For a long time, Turkey has been working to improve the quality of its labor force as well asthe employment rates in every section of economy by developing vocational educationsystem. This effort aims to make Turkey competable in world?s top economies and becomemore profound in the process of Turkey?s EU application.In Turkey, Strengthening The Vocational Education and Training System (SVET) project hasbeen accepted both by Turkish Government and the EU and also is one of the main activitiesof Turkey to fulfill EU?s needs. The main target of the project is to realize a modern, life-longlearning oriented, versatile, flexible and a qualified education system that meets the socioeconomicneeds of the country.SVET is generally concerned with the modernization and the support of the vocationaleducation system, as well as with the role of social co-operators. In fact, having the socialpartners? care more for the vocational educations? institutional and educational problems isone of the key points that will make vocational education belong to society, balance thesubmission and demand in education and create suitable conditions for local and centraleducation reforms successfully.In Turkey, four staff members actively work for this project in pilot vocational schools. Theschool manager and project vice-manager are responsible for reports and projects to make theproject and modular education system work properly in the institution. The Leader of ChangeTeachers and Program coordinators are responsible for conveying new teaching methods andtechnologies to other teachers in the school.In the research, the duty has been inquired about the success of the project.The research is bounded in the pilot vocational and technical schools in the Marmara Region.The findings show that source groups have parallel opinions about the project.Using the findings of the research, some suggestions have been made by emphasizing theutilities of vocational and technical education about raising the needed manpower of thecountry.
Collections