Köy ilköğretim okullarında yönetim ve sorunları (İstanbul ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada, İstanbul iline baglı köy ilkögretim okullarında görev yapan okul müdürlerininokul yönetiminde karsılastıkları sorunlar ve bu sorunların nedenlerinin ortaya konmasıamaçlanmıstır. Çalısma, İstanbul ilinde, 65 köy ilkögretim okulu müdürü üzerindegerçeklestirilmistir. Arastırmada tarama modeline yer verilmis, veri toplama aracı olarak dayazar tarafından gelistirilen anket formu kullanılmıstır.Köy ilkögretim okulları müdürlerinin algılarına göre;Köy ilkögretim okullarında köylerin sehir merkezlerine uzak ve tarifeli araç sayısının yetersizolmasından kaynaklanan ulasım sorunu vardır.Köy İlkögretim okullarında egitim araç gereç eksiklikleri, yeterli ölçüde egitim odalarınınbulunmaması, çok amaçlı salon ve anasınıfı uygulaması için yeterli fiziki mekânınolmamasından kaynaklanan sorunlar vardır.Köy ilkögretim okullarında kadrolu ögretmen eksikligi büyük ölçekli bir sorun; ögretmenlerinulasım ve barınma konusunda yasadıkları sorunlar ise orta dereceli bir sorundur.Köy ilkögretim okullarında, ögrenciler için yeterli sosyal ve kültürel etkinliklerdüzenlenememesi, ögrencilerin rehberlik ve psikolojik danısmanlık hizmetlerinin yeterincekarsılanamaması büyük ölçekli bir sorundur.Köy ilkögretim okullarında, idari islerde okul müdürüne yardımcı memur ve yardımcıhizmetli sayısı oldukça yetersizdir.Köy ilkögretim okullarında, ögrenci velilerinin okul veli toplantılarına ve okul aile birligiçalısmalarına katılmada isteksiz olmaları büyük ölçekli bir sorundur. Köy ilkögretimokullarında velilerin ve köy yönetiminin okula maddi katkıları orta düzeydegerçeklesmesinden dolayı okulun kırtasiye giderleri, bakım onarım giderleri, ücretli hizmetlipersonel maasları vb. temel harcamaların karsılanmasında büyük ölçüde sorun yasanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Egitim Yönetimi, Egitim Yönetiminin Sorunları, lkögretimde Yönetim In this research, it is aimed to show the problems of the principals who work at the primaryschools in the villages of Istanbul about school management and also the reasons of theseproblems. This study has been applied to 65 principals who work at the village schools inIstanbul. Scanning model and also an investigation form which is developed by the writer forfinding data has been used.According to the principals who work at the village schools,There are transportation problems because the villages are distant to the centre of the city andthe numbers of the vehicles between these places and the centre of the city are not sufficient.There are not enough education devices and rooms at the village schools and they have notalso enough physical condition for pre-school educationAt the village schools the absence of the teachers who are permanent in staff is a big problem.There are problems about teachers? transportation and shelter at the villages.The main problems are there are not enough social and cultural activities and the students cannot benefit from counselling and psychological services sufficiently at the village schools.The absence of the established officials who help the principals for the management of theschool is an important problem and also the absence of the employees is big difficulty for thecleanliness and attendance of the school at the village schools.At the village schools, the families having not aware of the importance of the education andbeing not willing to participate in meetings at schools are important problems. The familiesand management of the villages have not also social possibilities. For these reasons, needs ofthe schools like repair maintenance or salaries of employees can not be covered sufficiently.Key Words: Education Management, Problems of Education Management, Management ofPrimary Schools
Collections