Bir vakıf üniversitesinde eğitim yönetimi alanındaki ideal lider tipi özelliklerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı özel bir üniversitede görev yapmakta olan öğretim elemanlarının ideal bir eğitim yöneticisinde aradıkları en önemli kişilik özelliklerini belirlemek ve bu kişilik özelliklerinden kendi eğitim yöneticilerinde algıladıkları mevcut ve ideal olan farklılığını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda yürütülen çalışma 110 öğretim elemanının katılımı ile gerçekleşmiştir. Örneklem grubunda yer alan katılımcıların hem mevcut eğitim yöneticilerini hem de ideal eğitim yöneticilerinde olması beklenen kişilik özelliklerini belirlemeye yönelik ?Sıfat Tarama Listesi? (Adjective Check List) adlı kişilik testi kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel değerlendirmeler sonucunda ideal eğitim yöneticilerinde olması beklenen kişilik özelliklerinin mevcut eğitim yöneticilerinin sahip olduğu kişilik özelliklerinden farklılık gösterdiği görülmüştür. Bulgular literatür ile tutarlılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Üniversite, Öğretim Elemanı, Eğitim Yönetimi, Eğitim Yöneticisi, Kişilik The aim of this research was to study the most important personality traits that Academics look for in an ideal educational manager and also to examine the current and ideal differences that they perceive in the educational managers among these personality traits. In parallel with this objective, research was carried out with the participation of 110 academics. An `Adjective Check List? Test was used to determine the personality traits that are desired from both the ideal educational managers and present ones. The statistical assessments carried out in the study revealed that the personality traits expected from the ideal educational managers differ from the ones expected from the present educational managers. These findings are consistent with the literature reviewed.Key Words: Leadership, University, Academics, Educational Managers, Personality
Collections