Öğretmen ve yöneticilerin internet kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma ?Ögretmen ve Yöneticilerin internete Yönelik Tutumlarının incelenmesi? baslıgıaltında ögretmen ve okul yöneticilerinin internete yönelik tutumlarını incelemek amacıylayapılmıstır. Çalısma İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan ilçelerdeki ilkögretim veortaögretimlerde görev yapan 263 ögretmen ve okul yöneticisi üzerinde gerçeklestirilmistir.Arastırmada, Keser ve Tavsancıl(2002) tarafından gelistirilen `internet Kullanımına YönelikTutum Ölçegi' ve arastırmacı tarafından hazırlanan bilgi formu kullanılmıstır. Arastırmadanternet tutum ölçegi toplam puanları ile birlikte altı alt faktörlerden (internetin ögretimde,arastırmada, sosyal etkilesimde, iletisimde, bilgi paylasımında kullanımı ögretimdekullanmadan hoslanma) kullanılmıstır. Örneklem grubundan elde edilen İTÖ toplam puanlarıve alt faktörlerin puanları demografik degiskenlerle karsılastırılmıs ve p<,05 düzeyindeanlamlı olup olmadıgı incelenmistir. Arastırma için toplanan veriler SPSS paket programıkullanılarak analiz edilmistir. Veriler % (yüzde), t-testi, Kruskal-Wallis testi ve MannWhitney U testi yapılarak yorumlanmıstır.Çalısma sonucunda elde edilen bulgular; ögretmen ve yöneticilerin internete ve alt gruplarayönelik tutumları, yasa göre, okul türüne göre, bilgisayar sahibi olmaya göre, internetebaglanılan yer, haftada nternete baglanan süreye göre, e-posta kullanımına göre ve websayfası sahibi olmalarına göre p<,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: nternet, Ögretmen ve Yöneticiler, nternet Kullanma, nterneteYönelik Tutum Ölçegi, Ögretmenler, Yöneticiler, nternet This study was carried on to search for the attitudes of the teachers and the schooladministrators towards the internet. It was done among 263 teachers and administrators whoworked in primary and high schools in the counties of Anatolia District of Istanbul. In theresearch, ?the Scale of the Attitude to the use of internet? developed by Keser and Tavsancıl(2002) and the information forms prepared by the researcher were used. With the total pointsof the scale of the attitude to the internet, six sub factors (the use of internet in education,research, social interaction, communication, sharing information and to like to use it ineducation) were used. The total points gained from the sample group and the points of subfactors were compared with the demographical variables and were examined if they havesignificance on the level .05. The data gathered for the research were analyzed with the SPSSprogramme. They were interpreted with the help of identical analysis for demographicalvariables, independent group t-test, Kruskal Wallis-H test and non-parametrical MannWhitney-U test.The findings gained after the research; the attitudes of the teachers and the administrators tothe internet and the sub factor points vary significantly on the level .05 according to the age,the type of the school, having a computer, the place that enables the connection to the internet,the time of the use of internet in a week, the use of e-mail, and having a web page.Keywords: Internet, The Use Of Internet, The Scale Of The Attitude To The Internet,Teachers, Administrators,
Collections