İlköğretim öğrencilerinin matematik kaygısı ile öğretmen tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilindiği gibi öğrencilerin matematik dersleriyle ilgili olarak endişe ve korkuya sahipoldukları yönünde genel bir kanaat bulunmaktadır. Dolayısıyla öğrencilerin matematikdersinde başarısız olmalarında ve matematiği sevmelerinde tutumlarının rolü büyüktür.Tutumların oluşmasında en önemli faktörlerden biri de öğretmenlerdir. Çünkü öğretimsürecinde öğretmenler öğrencilerin başarısında etkin olan kişilerdir. Öğrencilerin buderslere karşı olan olumsuz tutumlarının nedenlerinin başında öğretmen faktörünün yanısıra bu derslerde kullanılan öğretim yöntemlerinin, toplumun bu derslere karşı olan inançve tutumlarının ve derslerin günlük hayat ile bağlantılarının yeterince kurulamamasının,vb. geldiğini göstermektedir.?Matematik Kaygısı? konulu tezimizin amacı matematik kaygısının tanımı ve sebepleriaraştırarak matematik kaygısını oluşturan veya arttıran öğretmen davranışlarının matematikkaygısı ile ilişkisi açıklanmaya çalışılacak.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma anketleri, İstanbul, Anadoluyakasındaki özel okulların 4.- 5. sınıf ve ikinci kademe öğrencilerine uygulanmıştır.Anketler 280 öğrenciye uygulanmıştır. Anket formu 3 bölümden oluşmaktadır. Birincibölümde kişisel bilgiler ve bağımsız sorular, ikinci bölümde 45, 3. bölümde ise 25' erbağımlı soru bulunmaktadır.Araştırma sonucunda matematik kaygısının ?Matematik sınavı ve değerlendirilme? altboyutu ile öğretmenlerin tutum düzeyleri arasındaki ilişkiye bakıldığı zaman negatif yöndehafif kuvvette bir ilişki saptanmıştır.Ayrıca ?Matematik dersine ilişkin kaygı? alt boyutu ile öğretmenlerin tutum düzeyleriarasındaki ilişkiye bakıldığı zaman negatif yönde hafif kuvvette bir ilişki olduğusaptanmıştır.Araştırmanın bazı önerileri şunlardır; Matematik kaygısının ana sebepleri; ?öğrencibağlantılı?, ?öğretmen bağlantılı? ve ?öğretim teknikleri bağlantılı? olabildiğinden, bukaygı ile başa çıkma çalışmalarında öğrenci, öğretmen ve okul yönetimine ayrı ayrı işdüşmektedir.Öğretmenlerin görevi, öğrencilere olayları kavramları ve bilgileri aktarmak değil,öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor etkinliklerini yönelterek, onlara öğrenmeyiöğretmektir.Matematik bilimlerine karşı takınılan olumsuz tavır, tutum ve inançlar matematik kaygısınıarttırmaktadır. Okul danışmanları, öğretmenler ve veliler, öğrencileri matematik hakkındabilinçlendirmeli ve onların yanlış inançlarını düzeltmelerine yardımcı olmalıdır.Uzun vadede, aşırı kaygılı öğrenciler rehberlik servislerine sevk edilerek, bu servislerdebilişsel yeniden yapılandırma gibi daha gelişmiş tekniklerle tedavi edilmelidirler.Anahtar Kelimeler: matematik öğretimi, öğretmen, matematik kaygısı There is a general assumption that students have anxiety and worry of math. Attitudes havegreat importance in the students? approach of liking or in failing math. Teachers are one ofthe main factors in the establishment of students? attitude against math. As teachers areeffective bodies in the learning process of students. One of the major reasons of students?negative attitude against math is the lack of adequate correlation between the methods ofteaching and ordinary daily life together with the teacher?s attitude decreases the peoplegeneral opinion of math. In this study; the description and reasons of math anxiety aremade with the collected data from various examined researches. Additionally the relationbetween teachers attitude and math anxiety is also examined as a contributor factor tostudents? fear of math. Finally, suggestions made to teachers to lessen and prevent the mathanxiety. The ?survey? method used in the study. The surveys applied to the 4th and 5thgrade students from the schools at the Istanbul Anatolian side. There is 280 participantstudents in the surveys. In the first section there is personal data and independent questionsand in the second part there is 45 related and in the third section there is 25 relatedquestions. The study made up of six part mainly introduction, theory, structure, method,findings, discussions and suggestions. As a result of studied is observed that there is anegative slight force relation between the teachers? attitude and ?math exam andevaluation? under level. There is also a negative slight force relation seen between the?math anxiety? under level and the teachers? attitude level. Here are the some suggestionsstemmed from the study; student, teacher and administration have different responsibilitiesas the main reasons of math anxiety could be ?student-related? , ?tutor-related? , and?teaching methods-related?. Teacher?s role is not restricted with the transfer of the dataand concept to students but to teach how to know via educational, sensual andpsychomotor activities. The negative attitude and image against math increases the level offear and math anxiety. School counselors, tutors and parents should try to alter thisnegative image by increasing the level of students? understanding of math. In the long termoveranxious student should direct to counselor office and their misunderstanding of mathhas to change with the help of more advance methods of understanding and knowing math.Key words: teaching math, teacher, math anxiety
Collections