Ortaöğretimde klasik ve IB programlarını gören öğrencilerin Türk dili ve edebiyatı dersinde olan tutumlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Klasik Türk Dili ve Edebiyatı dersi günümüz koşullarında öğrencilerin yazılı vesözel becerilerini geliştirememektedir. Liselerden mezun olan öğrencilerin belli başlımetinleri okuduklarında, okuduklarını anlamadıklarından dolayı doğru ve güzel yorum dayapamadıkları görülür.Bu çalışmada Türkiye'de devlet liselerinde işlenen Türk Dili ve Edebiyatı müfredatprogramı ile asıl uluslar arası okullarda işlenilmek üzere ortaya çıkan; fakat öğrencilerinbecerilerinin daha da geliştiği gözlemlendikten sonra sadece uluslar arası okullardaişlenmeyip, yavaş yavaş ulusal okullarda da varlığını gösteren; Türkiye'de belli başlı özelokullarda okutulmaya başlanan bir müfredat programı olan Uluslar arası Bakalorya müfredatprogramı karşılaştırılarak, öğrencilerimizin daha iyi sözel ve yazınsal becerilere sahipolmaları için neler yapılması gerektiği üzerinde durulmuştur.Bu iki programın, öğrencilerin becerilerini ne kadar geliştirdiklerini inceleyebilmekamacıyla öğrencilere anket uygulanmış ve bu anketlerin sonuçları Bağımsız t-Testi iledeğerlendirilerek IB eğitimi alan ve almayan öğrencilerin yazınsal ve sözel becerileri ortayakonulmuştur. IB eğitim alan öğrencilerinin %37'si sözel çalışmaları çok iyi yapabilecekleriniifade ederken IB eğitimi almamış öğrencilerin oranı ise %14'de kalmıştır. Yazınsal becerilerikarşılaştırıldığında ise IB eğitimi alan öğrencilerinin %38'i çok iyi düzeyde, IB eğitimialmayan öğrencilerin yalnızca %7'si çok iyi düzeyde yazı çalışmalarını yapabilecekleriniifade etmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Türkçe A1 Dil Programı, Türk Dili ve Edebiyatı Dersi MüfredatProgramı, karşılaştırma, öğrencilerin edebiyat becerileri In todays circumstances the classical Turkish Language and Literature subject cannot improve students? literature abilities. It has been observed that the students could notunderstand what they have read and could not interpret well enough the texts when theygraduate from the high schools.In this study the researcher aimed to compare the classical Turkish Language andLiterature curricular program that has been practiced in the government schools and the IBprogram which has been practiced in some schools, all over the world. This comparison willshow, what shall be done to improve the students? verbal and written abilities.To see how efficient these programs are, a questionnaire has been answered by thestudents. Questionnaires results were analysed by the Independent Sample T-test. The resultsshowed how efficient were the students in their verbal and written works. %37 percent of thestudents who have been studying IB A1 Turkish program stated that they were able to doverbal Works at a very good level. The students? ratio who have not been studying IB TurkishA1 program was just %14 percent. When their written abilities were compared, studentsstudying the IB Turkish A1 program who has ticked the very good level was %38 but despitethis, only %7 percent students who have not been studying the IB Turkish A1 program tickedthe very good level.Keywords: IB Turkish A1, Turkish Language and Literature Curriculum,comparison, students? literature abilities
Collections