Sınıf yönetiminde aktif öğrenme tekniklerinin öğrenci başarısındaki ve tutumundaki önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ?Sınıf Yönetiminde Aktif Öğrenme Tekniklerinin Öğrenci Başarısındaki ve Tutumundaki Rolü ? başlığı altında Aktif öğrenme teknikleri ile geleneksel yöntemin öğrenci başarılarına ve Aktif öğrenme teknikleri ile öğrencilerin derslere karşı tutumlarına yönelik etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma; Giriş ve problem durumu, Aktif öğrenme teknikleri araştırmalar, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç, tartışma ve öneriler olmak üzere hazırlanmıştır.Yapılan araştırma kapsamında ortaöğretim dokuzuncu sınıf Coğrafya dersinin Karadeniz Bölgesi, Marmara Bölgesi , Ege Bölgesi , Akdeniz Bölgesi üniteleri seçilmiştir. Seçilen üniteler kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi, deney grubuna ise aktif öğrenme teknikleri kullanılarak işlenmiştir. Öğrencilerin araştırma sonunda nasıl bir farklılaşma gösterdiklerini tespit etmek amacıyla ünite başında ve konu sonunda olmak üzere daha önceden hazırlanan öğrenci başarı testi ve tutum ölçekleri uygulanmıştır.Başarı testi ve tutum ölçeği vasıtasıyla elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (x), standart sapma (ss) ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı ?=0,01 düzeyinde test edilmiştir.Anahtar Kelimeler : sınıf yönetimi, aktif öğrenme, geleneksel yöntem, başarı, öğrenci tutumu In this study, the role of Active Learning Techniques related to classroom managemenet in the students succers, and the relationships between Active Learning Techniques vice versa traditional techniques , the students succers and the attitudes of students, were investigated . The study includes introduction , problem statement , the research related to Active Learning Techniques, method, results and comments, conlusion, discussion and suggestion parts.In this study ,the units of Black Sea, Marmara Eagean ,and Mediterrenean regions of the nineth grade were chosen. The chosen units were taught the control group using the traditional method and tought the experiment group using the Active Learning Techniqules .In order to identy the students differentiation at the end of the study, student success test and attitude scale were applied. At the begenining and the end of the unit.The datas, obtained by successtest andattitude scale were analized by frequency, percentage,average, standart deviation and t test . The reliable results between the two groups were tested in terms of ?=0,01.Key Words : Classroom management , active learning, traditional method, success, student attitude
Collections