Eğitim yönetiminde toplam kalite yönetimi (İstanbul ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Milli Eğitim Bakanlığı okulda hatta sınıfta kalitenin öneminin farkında olarak 7yıldır Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Projesi'ni gerçekleştirmektedir. Projenin okulve kurumlar üzerinde yaptığı etki ve var olan durum, çalışmalarda harcanan emekaçısından önemlidir. Toplam Kalite Yönetiminin çağdaş katılımcı yönetim anlayışındabütün kamu kurumlarında olduğu gibi Milli Eğitim Sistemimizde de alışma veuygulama süreci yaşanmıştır. Eğitim programlarının değişimi, öğrenci merkezli eğitimprogramlarının uygulanması da TKY'nin uygulanması sürecinde olumlu bir gelişmedir.TKY felsefesini benimsemiş lider yöneticilerin bulunduğu, sürekli gelişmeninhedeflendiği, küçük ama devamlı ileriye doğru adımların atıldığı, tam katılımınsağlandığı bir çalışma ile Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının başarıyaulaşmaması mümkün değildir.Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul ve kurumlarınyönetici ve TKY kurum temsilcisi öğretmenlerinin Toplam Kalite Yönetimiçalışmalarını benimseme ve uygulama düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmada eğitimyöneticileri ve TKY uygulamalarını organize okul/kurum temsilcisi öğretmenlerin buuygulamalara yönelik bakış açılarını ortaya çıkaracak anketler uygulanmıştır.Araştırmanın örneklemini İstanbul İli Ümraniye İlçesindeki Eğitim Yöneticilerive TKY Okul/Kurum Temsilcisi öğretmenler oluşturmaktadır. Yönetici anketi 17iiisorudan, öğretmen anketi 15 sorudan oluşmuştur. Anketler, SPSS 13.00 İstatistikProgramında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular yüzde vefrekanslardan oluşan tablolarla desteklenmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucundaulaşılan bulgulardan bazıları şunlardır:Araştırmaya katılan okul/kurum yöneticilerinin % 48'i kurumlarının hiçbirşekilde TKY uygulamaları için gerekli alt yapıya sahip olmadığını düşünmektedir. Aynışekilde öğretmenlerin de % 41.2'lik değer bir kısmı ise hiçbir şekilde okulların altyapısının Toplam Kalite uygulamalarına hazır olmadığı görüşündedir.Okul/Kurum yöneticileri % 88.6 gibi büyük bir oranla Toplam Kalite Yönetimiile ilgili eğitimleri yetersiz bulmaktadırEğitim ve alt yapıda eksiklikler görmelerine rağmen yöneticilerin % 60 gibiçoğunluğu TKY çalışmalarını önemli bulmaktadır. Buna % 37.2 ile çok önemlibulanları da eklersek %97.2 gibi bir oranda yöneticiler bu işin öneminin farkındadırlar.Araştırmada yöneticilerin %45.6'sı, öğretmenlerin %34.1'i TKY ile ilgiliçalışmalarda her zaman zorunluluk hissetmektedirler.Yönetici ve öğretmenler TKY çalışmalarına katılanlarınödüllendirilmesi(%93.4) gerektiğini düşünmektedir. Bunun yanı sıra çalışmalarkatılanların ödüllendirildiğini belirten öğretmen oranı %5.9'dur.TKY kurum temsilcisi öğretmenlerin %21.6'sı yani her beş öğretmenden biriyaptıkları çalışmaların hiçbir zaman faydasını hissedememişler. %55'i ara sıra faydasınıgörürken, % 23.4'ü her zaman yapılan çalışmaların faydasını görmüşlerdir.Bulgular ışığında çeşitli öneriler getirilerek araştırma sonuçlanmıştır. The Ministry of Education is aware of the importance of the quality at schoolseven in classes, so it has been carrying out Total Quality Management Applying Projectfor seven years. The effects of the project which influence the schools and institutionsare important for work on studies. The habituation and practising the contemporaryunderstanding of Total Quality Management is not easy to apply in our NationalEducation System.The changes in education system and applying student centered programmesare also a constructive progress in the process of adaptation of TQM. It is notimpossible to succeed in applying TQM with the school leaders who espoused thisphilosophy, aimed continual development and total participation.The aim of this research is to examine the level of this work and how theteachers, school leaders and school managers apply the TQM in their institutions.A survey has been done which finds out the teachers, leaders, managers and theother participants point of view about TQM in this research
Collections