İlköğretim okullarında çatışmaya sebep olan yönetici davranışları(İstanbul ili Kartal ilçesi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan tüm öğretmenlerin algılarına göreilköğretim okulu yöneticilerinin çatışmaya neden olan davranışları incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini, İstanbul Kartal Merkez ilköğretim okullarında görev yapan 350öğretmen oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak geliştirilen Yönetici Öğretmen Etkileşimi Envanteri(YÖEE) kullanılmıştır. Ayrıca, öğretmene ait kişisel bilgiler, Kişisel Bilgi Formu iletoplanmıştır.Verilerin analizinde, gerekli görülen istatistiksel tekniklerin yanında, veri gruplarınıntürüne göre t testi ve varyans analizi, uygulanmıştır.Bulgular, ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin, ölçekte yer alan yöneticidavranışlarının hepsini çatışma nedeni olarak algıladıkları yönündedir.Öğretmenlerin çatışmaya neden olan yönetici davranışlarına ilişkin algıları ile cinsiyet,mesleki kıdem ve yöneticilik yapıp yapmama değişkenleri arasında anlamlı bir farkbulunmamış; branş ve okuttuğu sınıf değişkenleri arasında ise anlamlı bir farklılıkbulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Çatışma, Çatışma Sebepleri, İlköğretim, Yönetici In this research, administrators' behaviour causing conflict was studied according to theteachers' perception working for elementary schools. The research population wascomposed of 350 teachers working in the elementary schools in Center Istanbul KartalProvince.The data of this research was collected by Administrator Teacher Interaction Inventory(ATII), and collected Teacher?s individual Information by Teacher Information FormIn order to answer the research problems, `t` test, `Analysis of Variance (ANOVA)` andpost hoc techniques were employed.Findings show that, the teachers working in elementary schools perceived all behaviour ofadministrators, included in ATII, as a reason of conflict between teachers andadministrators.There were not found any significant differences between teachers' perception towardsadministrators' behaviour causing conflict and their gender, seniority and experiences onadministration; But there were significant differences found between teachers' perceptiontowards administrators' behaviour causing conflict and their branch and teaching grade.Key Words: Confliction, Reason of Confliction, Elementary School and Administrator.
Collections