Çocuk Hakları Sözleşmesinde yer alan çocuk hakları konusunda öğretmenlerin ve yöneticilerin bilinç düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastirma, ilkögretim okullarnda çalsan ögretmenler ve yöneticilerin, özel yasamlarnda ve okul ortaminda, Çocuk Haklar Sözle§mesi maddelerinin varlgin ne ölçüde kabul ettiklerini ve uyguladiklarn ölçmeyi amaçlamaktadir.Çalisma `stanbul ili, Maltepe ilçesi devlet okullarnda çalsan 318 ögretmen ve 50 yönetici üzerinde uygulanmi§tir.Arastirma anketinde, temasi çocuk haklarna dair sözlesmeden alinan 40 madde uygulanmi§tir. Verilerin çözümlenmesinde, Windows ortaminda çalsan SPSS 11,5 versiyonu kullanlmi§tir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistiklerden aritmetik ortalama (x), frekans (f) ve yüzde (%) kullanilmi§tir. Bagimsiz ve bagiml degiskenlerin birlikte degisimlerini gözlemek amaciyla çapraz tablolar kullanlmi§tir.Arastirma sonucunda elde edilen bulgular su sekilde özetlenebilir.1. Ögretmen ve yöneticilerin, çocuk haklarn bilinç düzeyleri arasinda farkllk görülmemi^tir.2. Ögretmenlerin, çocuk haklarn bilinç düzeyi kidemlerine göre degismektedir.3. Okul ve ev ortaminda haklarn varlgi ve önemi arasinda farkllklar bulunmustur.4. Ülkemizde ögretmen ve yöneticilerin, çocuk haklarnin öneminin kavranmis olmasina karsin; uygulama henüz istenen düzeyde degildir. This research has been done on teachers and principals working in an elementry school todetermin the standards of the groups social alliance, it effects on school life and to measurethe level of consionous of this group on the agreement of childrens rights.The research has been done on 3068 children and 50 pricipals who work in public schools inMaltepe district of Istanbul and asked 40 questios prepared based on the agreement ofchildrens rights.While elevating the results of the search description of certistics methods and arithmaticaverage methods, x frequans times 100 and anilysing the dependants and inderpendants wereable varibles, the cross table methods has been used. (windows SPSS 11.5 version)The results of the search1. There is no sacnificant differences about consionous levels of teachers and pricipals2. The level of consioniousof teachers depend on there seniority3. There is no sugnificant differences between the exsistance and the importance of thechildrens rights.4. In our country, both teachers and principals are aware of the importance of childrensrights, how ever application of it is not sufficient enough.
Collections