İstanbul ili Anadolu yakası ortadereceli okul öğrencilerinin disipline aykırı davranışlarda bulunma nedenlerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada orta dereceli okullarda, disipline aykırı olan öğrencidavranışlarının ve bu öğrencilerin disipline aykırı davranışta bulunma nedenlerinindeğerlendirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini İstanbul ili Anadolu yakası ilçeleri Milli EğitimBakanlığına bağlı resmi genel liseler oluşturmuştur.Araştırma 2004-2005'denbaşlayarak 2006-2007 eğitim-öğretim yılının birinci yarıyılını kapsamaktadır.Araştırma örneklemini ise belirtilen evrenden küme örnekleme yoluylaseçilen 15 adet resmi genel lisede okuyan öğrencilerden oluşan disiplin cezası almışve disiplin cezası almamış toplam 528 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma ankete dayalı veriler üzerinden yürütülmüş, ayrıca okul disiplindosyalarından elde edilen bilgilerden yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi Kikarebağımsızlık testi kullanılarak yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular ise şöyle özetlenebilir;1- Orta dereceli okullarda öğrencilerin cinsiyet, sınıf seviyesi, yaş özellikleriile disipline aykırı davranışta bulunma durumlarının birbirine bağımlı olduğugörülmektedir.2- Disipline aykırı davranışların cinsiyete göre dağılımında erkeköğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla disipline aykırı davranışta bulunduklarıanlaşılmaktadır.3- Öğrencilerin yaşları büyüdükçe disipline aykırı davranışlarında da artışolduğu gözlenmektedir. Öğrencilerin sınıf seviyeleri yükseldikçe disipline aykırıdavranışlarda artış olduğu tespit edilmiştir.4- Öğrenciler tarafından işlenen 21 çeşit disiplin suçu tespit edilmiştir.Öğrencilerin işlediği disiplin suçlarına karşılık okul idaresi tarafından öğrencilereverilen disiplin cezalarının dağılımında birinci sırayı okuldan uzaklaştırmaalmaktadır. In this research, the aim is to evaluate the behaviors of the students, againstthe high school rules and the reason why they behave so.This research has been made in high state schools in Asian side ofIstanbul. It comprises the period starting the year from 2004-2005 until the end of thefirst semester of 2006-2007.The number of the students is 528 in this research. These students aredivided into two groups who are punished and not punished by the schools. Itconsists of 15 high state schools.The research depends on surveys and the disciplinary punishment files,taken from the schools. For the solution of the datas, Ki Square test is used.The findings of the research could be summarized as follows.1- It appears that in schools, disobeying the rules is up to the sex, thelevel and the age of the students. They are all related.2- It is understood that when the boys and the girls are compared, theboys behave against the rules more than the girls.3- It is also noted that as the students become older, the more theybehave against the rules. When they are in the higher levels, they also disobey therules.4- There are 21 different kinds discipline faults. For these faults; theschool administration gives some disciplinary punishments. But in the first turn thereis the main punishment that is the students are prohibited from the school upto 5days.Key words : Education, disciplinary, students, punishment
Collections