Meslek lisesi öğrencilerinde görülen istenmeyen davranışlarda yönetici ve öğretmenlerin etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada meslek liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin davranış ve tutumlarının, öğrencilerin istenmeyen davranışlarına yönelik etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma; giriş ve problem durumu, okul yönetimi ve öğretmenlerin görev ve sorumlulukları, sınıf yönetimi ve sınıfın özellikleri, öğrenci davranışları, mesleki teknik eğitim, ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç, tartışma ve öneriler olmak üzere dokuz bölüm altında toplanmıştır.Bu araştırma İstanbul Anadolu yakasında bulunan Endüstri Meslek Liselerinin bilişim teknolojileri, elektrik elektronik teknolojisi, makine teknolojileri ve metal teknolojileri meslek alanlarında okuyan öğrencilerle sınırlandırılmıştır.Yapılan araştırma için anket çalışmalarına başlamadan önce literatür taraması yapılarak öğrencilerin yönetici ve öğretmenleriyle yaşadıkları sorunlar belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerde hedef davranışlar, olumsuz davranışlar, okul ve sınıf yönetimi, eğitim süreçlerinde etkili yönetici ve öğretmen gibi konular araştırılmıştır. Öğretmenlerin ve yöneticilerin istenmeyen davranışlara vermeleri gereken tepkiler ve bu davranışları sönümleme amaçlı çözüm stratejileri araştırılmıştır. Literatür taramasından sonra öğrencilere okul yönetimi ve öğretmenleriyle ilgili problemleri sorulmuştur. Bu anketler çeşitli meslek liselerindeki bilişim teknolojileri, elektrik elektronik teknolojisi, makine teknolojileri ve metal teknolojileri meslek alanlarında öğrenim gören 320 öğrenciden oluşan denek grubuna anket uygulanmıştır.Anketlere ait istatistik hesapları SPSS 13.0 programıyla yapılarak, istenmeyen davranışların nedenlerine ve etki düzeylerine ait sonuçlar çıkarılmıştır. Öğrenciler genellikle, okul yönetimiyle ilgili olarak; çeşitli nedenlerle kendilerinden para toplandığında, özgürlükleri kısıtlandığında, ihtiyaçları karşılanmadığında, taleplerini yerine getiremediklerinde, sürekli ve yoğun denetim altında tutulduklarında bunların neden olduğu olumsuz davranışlara yöneldikleri görülmüştür. Öğrencilerin öğretmenleriyle ilgili olarak; not ile tehdit edildiklerinde, öğrenciler arasında ayrım yaptıklarında, güven eksikliğinde, baskıcı ve sert tavırlarla karşılaştıklarında, değer verilmediğinde, saygı ve sevgi duyulmadığını hissettiklerinde huzursuzluk yaşadıkları anlaşılmıştır. Bu huzursuzlukların da olumsuz davranışlara kaynaklık yaptığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Okul yönetimi, sınıf yönetimi, öğrenci davranışları, istenmeyen öğrenci davranışları, öğretmen ve yönetici tutumları. In this research, trying to fix , managers and teachers, who work at the professional high school, behaviour and attitudes?s about negative behaviours of students. This research include nine section; entrance and problem stuation, school management and teachers mission and responsibilities, class management, features of class, behaviours of student, professional technics education, relevant researches, method, findings and comments, finaly, discussion and suggestion.This research is limited with only the student of professional high schools located at Anatolion side of Istanbul.Before starting querie studies, a literature scan shall be performed and the problems that students can have teachers and school management. Therefore that subjects have researched; target behaviours at the students, school and class management, effective manager and teacher on the education proccess etc. The solution strategies have been examine about reduce negative behaviours of students and school management and teachers need to give reactions. After this literature scan the students have been asked for inquiry questions regarding the problems of school management and teachers. These inquiry have been applied for 320 students of data proccessing technologies, electricity-electronic technology, machine technologies and metal technologies profession fields.The statistics of applied inquiries have been analyzed by SPSS 13.0 program and results have been found out for the solution strategies. The general reasons of problems regarding school management when take a money various reasons, when students are in conflict are when their freedom is limited, when their demands are not satisfied, when they are allways supervised. The general reasons of problems regarding teachers, to threatened with note, to differentiate beetwen the students, when lost confidence, when they don?t feel they are respected or beloved. This conditions are source of negative behaviours students.Key Words: school management, student behaviours , negative behaviours of students, classroom management, teacher and manager attitudes.
Collections