İlköğretim 1.sınıf hayat bilgisi ders kitaplarının içerik bakımından öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ders kitapları, ders konularına ait bilgileri, sıralı ve doğru bir biçimde, öğrencilerin kendi kendilerine öğrenmelerini sağlamak amacıyla hazırlanan araçlardır. (Duman vd., 2001)Eğitim ve öğretim etkinliklerinin planlanmasında, uygulamasında değerlendirilmesinde ve geliştirilmesinde ders kitabının önemli bir yeri bulunmaktadır. (Coşkun, 1996) Eğitimin aktif ve sürekliliği olan bir süreç içerisinde düşünülürse, eğitim amaçlarının gerçekleştirilmesinde önemli bir kayak durumunda bulunan kitapların, çağın gereklerine uygun hale getirilmesi için sürekli yenilenmesi ve geliştirilmesi gerekmektedir.Bu çalışma ile ilköğretim 1. sınıf Hayat Bilgisi ders kitaplarının içerik yapısı bakımından, öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesini yaparak, ders kitaplarının belirlenen nitelikleri karşılama düzeyini ortaya çıkarma amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma örneklemeni, çalışma evrenini oluşturan İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan ve rast gele seçilen 45 resmi ilköğretim okulunda görev yapa 325 tane sınıf öğretmenine uygulanmış, geri dönüşü sağlanan 320 tane içerik düzeyi anketinden elde edilen veriler, bilgisayarda SPSS istatistik programının yardımı ile çözümlenmiştir.Elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda; Hayat Bilgisi ders kitapları içeriğinin programda belirtilen kazanımlarla tutarlı olma düzeyi, temaların ve kazanımları işlenmesinde ilköğretim programında belirtile ilke ve açıklamaları karşılama düzeyi, öğrenci ilgi ve ihtiyaçlarını karşılama düzeyi, dil ve anlatım yönünden öğrenci seviyesine uygunluğu ve kitapların içerik yapısı bakımından düzeyinin değerlendirildiği sorulara %72 oranında olumlu cevaplar verilmiş, % 28 oranında ise olumsuz görüş bildirilmiştir. Bu sonuçlar ışığında ders kitaplarının belirlenen nitelikler düzeyinde tekrar ele alınarak hazırlanmasında fayda olduğu düşünülmektedir. Text books and class notes concerning the related topics which are prepared in the correct manner are tools used for students to learn on there own. (Duma vd., 2001)Text books holdan important place in the activity planning, practice and development in education and teaching. (Coşkun, 1996) If education is thought to be a functional and dynamic process, then text books which are an important source for the aim of education to be fulfilled, should always be revised and developed to suit today?s era.This study involving Primary school 1 st class Social studies text book contents with the aim of comparing characteristics of the text book to evaluate the view of teachers.Research scanning model was used. Research examples which were taken from the work force of Istanbul both Anatolian and European sides containing randomly selected 45 formal primary schools with 325 on duty class teachers survey data, was solved using SPSS statistic program.With the information in hand the evaluation reached of the contents of the Social studies text The contents of social studies class text book i terms of being parallel with set learning quotas in the themes and processors of acquisition set by the primary and middle school programme define principles and directives, %72 gave a positive response where %28 gave a negative response. In the light of these findings going over the contents and characteristics of the text book would be useful.
Collections