Öğretmenlerin değer yönelimleri ile iş tatmini arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmayla öğretmenlerin değer yönelimleri ile iş tatminleri arasındaki ilişkinin ortayaçıkması amaçlanmıştır. Araştırma; Giriş, İlgili Literatür, Yöntem, Bulgular ve Yorum ileSonuç, Tartışma ve Öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır.Araştırmanın evrenini İstanbul ili, Anadolu yakasındaki devlet ve özel okullarda çalışan325 sınıf ve branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Ayrıca bu araştırmada; Demografik değişkenlerin toplanmasına yönelik kişisel bilgi formu,Schwartz değerler ölçeği ve Minnesota iş tatmin ölçeği yer almaktadır.Araştırmada; non parametrik teknikler, parametrik analiz teknikleri, bağımsız grup t-testi,tek yönlü varyans analizi (Annova), non parametrik Kruskal Wallis testi, non parametrikMann Whitney-U testi, Pearson Çarpım Moment korelasyon analizleri kullanılmış olupmanidarlıklar 0.5 düzeyinde sınanmıştır.Öğretmenlerin değer yönelimleri, demografik özellikleri ile iş tatmini arasındaki ilişkininvar olduğu bu araştırmanın sonuçlarıyla ortaya konmuştur. Araştırma sonuçları ilgili dahaönce yapılan araştırma sonuçlarıyla karşılaştırılmış ve tartışılmıştır.
Collections