Bedrettin Dalan`ın eğitimsel, toplumsal ve siyasal düşünceleri ile Türk eğitim sistemine katkıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim, daha iyi yaşamaya olanak sağlayan etkinliklerin tümüdür. Eğitim ve kültür bir bütünolarak değerlendirilmelidirler.Bireyin çevresinden aldığı kalıcı izlenimlerini, kendidavranışları ile bütünleştirmesi, bireysel yeteneklerini kendisi ve toplum için uygun şekildebiçimlendirmesi gerekir.Tarih bilimi, toplumların sürekliliğini yakalar.Tarihçilerse busüreklilikteki toplumsal özellikleri birbirleriyle ilişkilendirir.Bundan dolayıdır ki eğitim vekültürdeki gelişmişlik toplumun genel gelişmişliğidir. Türkiye'deki toplumsal gelişmelerderol alan bireylerin, rollerini dikkate almak gerekir.Bu inceleme Türkiye'nin eğitim, kültür, siyasal sorunlarının bağlandığı toplumsal gelişmeyive bu alanda Bedrettin Dalan'ın eğitimsel, kültürel ve siyasal boyutta açıklamalarınadayalıdır.Sorunların kökeninde eğitimi ararken, diğer bir boyutta da tarih profilinde Türkiye'ninkonumu ve dış ülkelerin Türkiye üzerinde etkileri de ele alınmıştır.Türkiye'nin karmaşık döneminde olgunlaşan, 1980 ihtilali sonrası yeni bir dönemece Atatürkolgusu ile devam eden Dalan, milliyetçi, sosyal grupları bir payda altında toplayan cesur verisk alan yapısı ile kendini özetler.Dalan'ın kişiliğini tarihselleştiren en büyük olgusu, eğitim kurumları olduğu gibi, Türksiyasetinde, düşünce adamı, Çağdaş Dedekorkut rolü ile de ifade edilmektedir. BüyükşehirBelediye Yasasını çıkartması, Haliç'i temizletmesi Dünyada da yankı bulmuş, metropolitanyönetimlere örnek olmuştur.Bu araştırma, Dalan'ın tarlalardan başlayıp, eğitim kurumlarına uzanan yaşamındatoplumsal, siyasal, eğitimsel düşüncelerini, analiz ve çözüm yollarını, önerilerini günümüzolaylarının perspektifinde çözümlemeye çalışmıştır. Education is whole effectiveness of a better oppurtinity life. Education and culture areevaluated as a total. A person took his permanent impression from the enviroment needs toshape by blending with his personal abilities for him and the society suitably.History Science holds responsible continuity of the soicety. So, Historians relate to socialproperties in this continuity together. For that reason, development at education and culture isalsogeneral devolopment of the society.Person act social development at Turkey must be payed attention to their roles. This studybase on the social development deal with Turkey?s education, culture an politic problemsand the explanations of Bedrettin Dalan?s educational, culturel and politicals dimension atthat line.During the reason of the problems root is showned as a education, Turkey statue at thehistorical profile effects of the foreign countries on Turkey are also inclined at the otherdimension.Dalan who continue with a new bend Atatürk phenomeon of the revolution at 1980 and ripedat term of disorder Turkey summarizes himself with the structure of taking risk and bravecollecting nationalist and social groups at the same denominator.Even, the biggest phenomenon making Dalan?s personality historical man is educationorganizations, he is also explained with his role of modern Dede Korkut and as an idea man.Taking out Municipality Law, the cleaning of Haliç by Dalan made a big reaction in theworld and became a model to the metropolit cities.This research try to analyze his social, politic, educational ideas, analysis and solution ways,his suggestions at the current events perspective his life starts at the arable fields and goingup to educational organizations.
Collections