Toplumsal cinsiyet ve milliyetçilik bağlamında İstanbul`da yaşayan kırım türk-tatar kadınları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özellikle 18. yüzyılın sonlarından itibaren zorunlu göç sürecine maruz kalmıs bir halk olanKırım Tatarları, Bulgaristan, Romanya, Almanya, Amerika gibi ülkelere yerlesmislerse de,agırlıklı olarak Türkiye'de yasamaktadırlar. Kendilerini Türk olarak gören ve Müslüman birhalk olan Kırım Tatarları, Türkiye'deki sosyo-kültürel yapıyla uyumlu bir yasayısiçindedirler. Ancak bu durum, Kırım Tatarları'nın etnik kökenlerine yabancılasmaları gibi birsonuç da dogurmamaktadır.Bu tez çalısmasının amacı, derneklesme sürecine katılmıs Kırım Tatarı kadınlarla, derneküyesi olmayan Kırım Tatarı kadınlar aracılıgıyla, analitik bir bakısla toplumsal cinsiyetkategorisini kullanarak; milliyetçilik, memleket ve vatan kavramları arasındaki baglantılarıortaya koymaktır. Tarihsel perspektifini yitirmemis bir millet olma bilincine sahip, ama aynızamanda Anadolu'ya da eklemlenmis bir halk olan Kırım Tatarları, göç ve sürgün edilmesüreçleri temelinde ele alınmıs, Anadolu'ya gelis zamanları ve geldikleri ülkeler açısındandegerlendirilerek, bugünkü kültürel yapıları da incelenmistir. Dolayısıyla bu çalısma,kadınların bireysel tarihlerine ve anlatılarına odaklanarak, Kırım Tatar halkının yeni kültürelolusumuna ait saptamaları da ortaya koymaktadır Having been exposed to a constant compulsory migration throughout their histories, startingfrom the end of the 18th Century, the Crimean Tatars have settled in countries such asBulgaria, Romania, Germany and USA, in addition to resettling themselves in Turkey.Crimean Tatars who see themselves as Turks as well as embracing a Muslim identity exhibit alifestyle, compatible with the socio-cultural structure in Turkey. However, this does not causean alienation of Crimean Tatar identities.The aim of this thesis is to investigate the multiple relationships between nationalism,homeland (memleket) and home-country (vatan) by employing gender as analytic category,by working with the Crimean Tatar women both within and outside of the Crimean TatarHomeland associations. Maintaining their historical perspectives and attachment to theirnational identities, the Crimean Tatars have also been well integrated to the cultural traits ofAnatolian Turks. Crimean Tatars have been considered on the basis of their migration andexile process, and their current cultural structure has been examined along with an evaluationof their dates of migration into Anatolia and their countries of origin. Therefore, this studyfocuses on the individual backgrounds and the narratives of women and presents new culturalprocesses in this new changing of inhabitance of the Crimean Tatar people
Collections