Devlet ve özel ilköğretim okulu yöneticilerinin okul içinde uygulamış oldukları mesleki geliştirme faaliyetlerinin karşılaştırılması(Maltepe ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada özel ve devlet ilkögretim okulu yöneticilerinin okul içinde uygulamısoldukları mesleki gelistirme faaliyetlerinin ne düzeyde oldugu belirlenmeye çalısılmıstır.Tarama modelinde betimsel bir çalısma olan bu arastırmada stanbul ili Maltepe ilçesindebulunan 41'i resmi ve 5'i de özel olmak üzere 46 ilkögretim okul yöneticisi arastırmanınevrenini olusturulmustur. Arastırmada ?Tabakalama Örnekleme Yöntemi? kullanılarakseçilen 5 devlet ilkögretim okulu yöneticisi ile 5 adet özel okul yöneticisinin tamamıörneklem kapsamına alınmıstır. Arastırma problemin çözümüne ısık tutacak olan veriler,görüsme yöntemi ile elde edilmistir. Veri toplama aracı olarak arastırmacı tarafındangelistirilen yarı yapılandırılmıs bir görüsme formu kullanılmıstır. Mesleki gelistirmeye iliskinliteratüre dayalı olarak gelistirilen 32 maddelik form hakkında uzman görüsleri de alınmıstır.Yarı yapılandırılmıs görüsme formu yardımıyla okullarda kayıt yapılarak toplanan verilerdenesit aralıklı ölçek türünde olan sorulara verilen cevaplar puanlanarak sayısallastırılmıs veistatistikî olarak çözümleme islemine tabi tutulmustur. Çözümlemede puanların yüzde (%) vearitmetik ortalama ( x ) degerlerinden yararlanılmıstır. Görüsmeler süresince, kayıt yoluylaelde edilen veriler ise içerik analizine tabi tutularak çözümlenmistir. Arastırmada elde edilenbulgulara göre, özel ilkögretim okulu yöneticileri okul içi mesleki gelistirme faaliyetlerinedaha büyük önem vermekte ve özel ilkögretim okullarında düzenlenen mesleki gelistirmefaaliyetlerinin tür ve sayısı devlet ilkögretim okullarından daha fazla sayıda bulunmaktadır.Arastırmada, devlet okulu yöneticilerinin okul içi mesleki gelistirme çalısmalarına daha fazlaönem vermeleri önerilmektedir. This research aims to explore the level of professional development activities implemented bythe administrators of both public and private primary elementary schools. The research is adescriptive work based on scanning model, and in total 46 elementary schools administratorsof whose 41 and 5 of them come from public and private schools respectively in IstanbulMaltepe District, constitute the universe of the study. All 5 public and 5 private elementaryschool administrators who were selected by using ?Layer Sampling Model? are included inthe sample. The data that would be contributive to the study were collected throughinterviews. A semi-constructed questioner developed by the researcher was used as a datacollecting tool. Experts contributed into the design of questioner that included 32 questionswhich were developed based on professional development literature. Of the data collected inschools through a semi-structured questioner, answers to the interval scaling questions weregraded and transformed into a quantitative form and then they were resolved statistically.Both percentage (%) and arithmetical average (x) values were used during resolution. Thedata that were collected through interviews were resolved by employing a content analysismethod. According to the findings of the research, private elementary school administratorstake the issue of professional development activities more seriously, therefore, in privateelementary schools there are more of those activities both in type and in numbers, than thepublic schools. In the research it is suggested that the administrators of public elementaryschools should create more opportunities for professional career development in schools.
Collections