İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterliliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın kuramsal temelleri çesitli literatürler taranarak olusturulmustur.Arastırmanın amacı ilkögretimde görevli ögretmenlerin teknoloji kullanım yeterliliginisaptamaktır. Arastırmanın çalısma evreni, stanbul ili Gaziosmanpasa ilçesinde bulunanilkögretim kurumunda 1. ve 2. kademede görev yapan ögretmenlerdir. Verilerögretmenlerce doldurulan anketler yoluyla elde edilmistir. Anketten elde edilen verilerleögretmenlerin mesleklerinde teknolojik imkânları ne derece kullandıkları saptanmayaçalısılmıstır. Anketlerdeki veriler yorumlanmadan önce bu arastırmada geçen kavramlarayrıntılı olarak açıklanmıstır. Öncelikle egitim ögretimle ilgili tanımlara deginilmis dahasonra teknoloji ve egitim teknolojisi açıklanmıstır. Ögretmenlerin teknolojik araç gereçlerikullanmasını gerektiren ve engelleyen sebeplerle ilgili görüslere yer verilmistir. Egitimögretimin çesitli safhalarında kullanılan teknolojik araç gereçler ve materyaller ayrıntılıolarak açıklanmıs ve bunların ögretmene sagladıgı faydalar degerlendirilmistir.Arastırmada anket aracılıgı ile toplanan veriler önce bilgisayar ortamına girilmis veistatistiksel olarak analizi Windows SPSS versiyon 13 programı ile yapılmıstır. Deneklerinkisisel bilgileri frekans ve yüzde degerleri ile çözümlenmistir. Verilerin analizinde?lkögretim Ögretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterlilikleri Ölçegi?nde yer alan sorularkullanılmıs ve ögretmen görüsleri arasında anlamlı farklılıgın olup olmadıgı t testi ve tekyönlü varyans analizi yapılarak belirlenmistir. Testler sonucunda elde edilen bulgulartartısılarak önerilerde bulunulmustur. This research?s hypothetical basis is consisted of the scanning of various literatures. Theaim of the research is to establish ?primary school teachers? adequacy at the use oftechnology.The work universe of the research is the teachers working in the schools, 1st or 2nd grade,in Gaziosmanpasa, Istanbul. Data is gathered by the surveys which are filled in by theteachers. By the data gathered from he surveys, the level of their use of technology in theirfields are wanted to be established. Before making comments on the data, the concepts thatare used in this research are explained. Firstly, the definitions about the education andteaching ae mentioned; then technology and education technology are explained. The ideasof the teachers about the needs and obstacles in using the technological equipments arementioned. The technological eqipments and materials that are used in different phases ofeducation are defined in detail and the benefits of these equipments are also mentioned.The data gathered from the surveys is firstly entered to the computer and statistical analysiswas done by Windows SPSS version 13. The personal data of the subjects are analyzed byfrequency and percent values. During the analysis of the data, the questions in he ?PrimarySchool Teachers? Adequacy at the Use of Technology Scale? are used and if there islogical difference among the ideas of the teachers are established by single coursedvariance analysis. The findings gathered after the tests are debated and some suggestionsare made.
Collections