İstanbul`da taşımalı eğitimin okul-veli-öğrenci açısından olumlu ve olumsuz etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okulu bulunmayan, nüfusu az ve dagınık yerlesim birimlerindeki ilkögretim çagınagelmis çocuklar ile birlestirilmis sınıf uygulaması yapan okullarda bulunan ögrencilerin, dahakaliteli egitim-ögretim imkanına kavusturulması, egitimde fırsat ve olanak esitligininsaglanması, sekiz yıllık zorunlu ve kesintisiz ilkögretimden herkesin esit sekilde yararlanmasıamacıyla Milli Egitim Bakanlıgı'na baglı İlkögretim Genel Müdürlügü'nce ?Tasımalıilkögretim Uygulaması? baslatılmıs ve ülke geneline yaygınlastırılmıstır.2005-2006 ögretim yılında 80 il'den, 26.419 okuldan 679.589 ögrenci, 6.131 merkezokula tasınmaktadır.İstanbul'da Beykoz, Büyükçekmece, Çatalca, Eyüp, Gaziosmanpasa, Küçükçekmece,Pendik, Silivri ve Sile ilçelerinde Tasımalı İlkögretim uygulaması yapılmaktadır. 36 Tasımalıİlkögretim Merkez Okuluna 161 okuldan 4416 ögrenci tasınmaktadır.Bu çalısma, ?İstanbul'da Tasımalı Egitimin Okul-Veli-Ögrenci Açısından Olumlu veOlumsuz Etkileri? ni sunmak amacıyla hazırlanmıstır. Alan tarama modelinde yapılmıs olanbu arastırmada, tasımalı egitimin olumlu ve olumsuz yanlarını tespit etmek amacıylaörneklem olarak seçilen tasıma merkezi okullardaki ögretmen-yönetici, veli ve ögrencilereuygulanmak üzere üç anket gelistirilmistir.XIAnketler tasımalı ilkögretim uygulamasının yapıldıgı merkez ilkögretim okullarındagörev yapan 12 yönetici, 109 ögretmen, tasımalı egitim kapsamındaki 582 ögrenci ve 455ögrenci velisine olmak üzere toplam 1158 denege uygulanmıstır.Elde edilen verilerin degerlendirilmesi sonucu; tasınan ögrencilerin egitim ögretimaçısından olumlu etkilendikleri, ancak tasıma merkezi olan okulların fiziki yönden, egitimaraç-gereçleri yönünden, ögretmen ve personel yönünden yetersiz durumda oldukları, tasımalıilkögretim için yapılan harcamaların yetersiz kalması gibi problemlerin oldugu görülmüstür.Küçük yerlesim birimlerinde bulunan çocuklarımızın daha iyi olanaklarla yetismeleri,ilkögretim hizmetlerinin yurt çapında dengeli bir sekilde yaygınlastırılması, egitimde fırsat veolanak esitliginin saglanması, kalitenin yükseltilmesi için tasımalı ilkögretim uygulamasınınmutlaka yapılması gerekmektedir. Aynı zamanda bu uygulama ile egitim ekonomisindebüyük ölçüde tasarruf saglanmıs olmaktadır.Tasımalı egitimin olumlu yanları olumsuz yanlarına göre çok fazladır. Buolumsuzlukların bir an önce giderilmesi gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Tasımalı lkögretim Sorunları. For the aim of providing more qualified education to the primary school-aged studentswho live in the settlement units which have no school and of which population is less andscattered; and to the children who are educated in joined classes, providing the equality ofopportunity and possibility in education and utilizing of everyone from the 8 year compulsoryand continuous Primary Education equally; Mobile Primary Education has been started andenlarged by Primary General Management which is bound to Ministry of National Education.In the training year 2005-2006 from 80 cities , from 26.419 schools 679.589 studentsare transported to 6.131 center school.There is Mobile Primary Application in stanbul, Beykoz,Büyükçekmece, Çatalca,Eyüp, Gaziosmanpasa, Küçükçekmece, Pendik, Silivri and Sile. From 161 school 4416students are transported to the 36 center primary school.This research is prepared for the aim of submitting ?The Positive and Negative EffectsOf the Mobile Primary Education In The Aspect Of School ?Parents- Student in Istanbul?.This research which is fulfilled with screeing model has developed three survey which areapplicated on the teacher administator, parents and students in the transporting center schoolswhich are selected as sample, for the purpose of retaining both positive and negative sides ofMobile Primary Education.Surveys are applicated on 12 administators and 109 teachers who work in the schoolsat which Mobile Primary Education is applicated, 582 students which are extended in theMobile Primary Education and 455 parents and in total 1158 population.As a result of the acquired data, it is recognised that the transported students areaffected positively from the side of education, but transporting center schools are inadequatein the aspect of physical appearance, education materials, teachers and sivil cervants and theexpenditure for Mobile Primary Education is inefficient.Mobile Primary Education is required to be done absolutely for the growing thechildren up in the small settlement units with good opportunities, spreading the primaryservices balanced throughout the country, providing the possibility opportunity in educationand enchancing the quality. Moreover, with this application the educational economy candispose on a big scale.The positive sides of Mobile Primary Education are much more than negative sides. Itis necessary to dissipiate these problems.Key words: Problems of Mobile Primary Education Applications.
Collections