Endüstri meslek liselerinde eğitim gören öğrencilerin mesleki ilgisi ile seçtikleri alan arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mesleki egitim için yapılan çalısmalarda mesleki egitimin örgün egitimdeki payını%35 ten %65 çıkarmak gibi hedefler ortaya konulmaktadır. Megep kapsamında hazırlananmodüler sistem 2005 yılı itibariyle bütün endüstri meslek liselerinde uygulanmayabaslamıstır.Arastırmada ülkenin gelisimine fayda saglayacak endüstri meslek lisesi ögrencilerininmesleki ilgileri ile seçtikleri alan arasındaki iliskiler belirlenmeye çalısılmıstır.Sınırlandırma stanbul ili Anadolu yakasındaki endüstri meslek lisesi Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı, Bilisim Teknolojileri Alanı, Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanıve Metal Teknolojisi Alanında ögrenim gören ögrencilere olmustur.Arastırmanın birinci bölümünde problem durumu, amaçlar, önem, varsayımlar,sınırlılıklar ve tanımlar bulunmaktadır. kinci bölümde meslek seçimi ve mesleki egitim ilebilgiler yer almaktadır. Üçüncü bölümde arastırma yöntemi izah edilmistir. Dördüncübölümde ise elde edilen bulgular ve yorumları yer almaktadır. Besinci yani son bölümdeyapılan arastırmanın tartısması, sonuçları ve öneriler yer almaktadır. The works which is done for vocational education, it is aimed to increase thepercentage of vocational education from 35% to 65% in the common education. The modularsystem which is prepared in the frame of Megep has used in all vocational high schools since2005.It is tried to determine the relationship between the vocational interest of thevocational high school students who will help to development of the country and their choicesof field in this investigation.The students learned in the vocational high school are chosen from Electric-Electronics Technology Field, Computer Technology Field, Motorized Vehicles TechnologyField, and Metal Technology Field. Anatolia side in the city of Istanbul is chosen as arestrictive area.There are state of the problem, aims, importance, hypothesis, restrictive anddefinitions in the first chapter of the investigation. There are knowledge?s about choice ofoccupation and vocational education in the second chapter. It is explained the method of theinvestigation in the third chapter. There are some obtained inventions and their interpretationsin the fourth chapter. There are also discussions of the investigation which is done, results andsuggestions in the fifth chapter and also the last chapter.
Collections