İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin sınıf-içi davranışlarının demokratiklik düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ?İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Sınıf-İçi Davranışlarının Demokratiklik Düzeyleri? başlığı altında öğretmenlerin sınıf-içi davranışlarının demokratiklik düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma: birinci bölüm giriş, problem durumu, problem cümlesi, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi, sınırlılıklar, sayıtlılar; ikinci bölüm demokrasi ve eğitim, öğretmen davranışları, demokratik öğretmen davranışları; üçüncü bölüm, araştırma yöntemi, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması, verilerin çözümlenmesi; dördüncü bölüm bulgular ve yorum; beşinci bölüm sonuç ve öneriler olmak üzere toplam beş bölüm altında toplanmıştır.Yapılan araştırmalar ve uzman kişilerin görüşlerine başvurulduktan sonra ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin sınıf-içi davranışlarının demokratiklik düzeylerini belirlemek amacı ile öğretmenlere uygulanmak üzere, üç bölümden oluşan bir anket hazırlanmıştır. İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerinin sınıf-içi davranışlarının demokratiklik düzeylerinin nasıl bir farklılaşma gösterdiğini belirlemek için hazırlanan anket öğretmenlere uygulanmıştır.İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlere uygulanan anket vasıtasıyla elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (N), yüzde (%), aritmetik ortalama (X), standart sapma (Ss), serbestlik derecesi (Sd), t testi ve varyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı p=0,05 düzeyinde test edilmiştir.Araştırmada, ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlere uygulanan anket sonucunda, öğretmenlerin cinsiyet, çalıştıkları okul kademesi, çalıştıkları okul türü, mesleki kıdem ve branş durumları değişkenlerine göre sınıf-içi davranışlarının demokratiklik düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmektedir. Yine araştırmaya göre demokratik eğitim konusunda hizmet içi eğitim alan öğretmenlerin demokratik eğitim konusunda hizmet içi eğitim almayan öğretmenlere göre sınıf- içi davranışlarının demokratiklik düzeylerinin daha yüksek düzeyde olduğu görülmektedir. In this search, It is tried to find out democratic levels of teachers in-class behaviours under the title of ?Democratic Levels of İn- class Behaviours of Teachaers Who Study İn Primary Schools?. The first part is about the introduction, the purpose of the search, the importance of the search , the unlimitless and the sayıtlar. The second part is about the democracy and the education, the teacher?s behaviours and the democratic teacher?s behaviours. The third part is about the style of the search, the model of the search, the universe and the illustration and the analyzing of the data. The fourth part is about the data and the interpretations. The fifth part is about the conclusion and the suggestion.After dealing with the searches which have been done before and the thoughts of experts; this search has been done with the aim of finding out democtatic levels of in-class behaviours of teachers who works in the primary schools. The public survey which is prepared for how the democratic levels of in-class behaviours of teachers who study in primary schools show the difference was carried out to the teachers.The data which has been gotlen with the public survey was carried out to the teachers who study in the primary schools is analyzed by using frequency (N), percentage (%), aritmetic avarage (X), standard deviation (Ss), freedom degree (Sd), test and variance analysis. It is tested with the level (p=0,05) if there is an important difference among the groups.In this search with the result of public survey which was carried out to the teachers who study in primary schools. It can be seen that there isn?t an important difference among the democratic levels of in-class behaviours according to proffessional seniority and branch changeability, the type of school, the school grade and the sexuality of the teachers. According to the search, the teachers who have gotten in-service training about democratic education are in higher level than the teachers who haven?t gotten in-service training about it.
Collections