İlköğretim okulu öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile okul kültürü algıları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim okulu öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile okul kültürü algılarıarasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu iki özellik araştırmanın temel değişkenleri olarak kabuledilmiştir. Bunun yanı sıra, teorik anlamda ilişkili olduğu düşünülen diğer bazı özelliklerin debu temel değişkenlerle ilişkisi araştırılmıştır. Bunlar; cinsiyet, yaş, mezuniyet durumu,mesleki kıdem ve bulunduğu okuldaki görev süresidir.Araştırma 2006-2007 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Kartal ilçesinde devlete bağlıilköğretim okullarında görev alan ilköğretim öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmayakatılan üç yüz ilköğretim öğretmenine, Eyüboğlu tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu,Okul Kültürü Anketi ve Savran tarafından Türkçe´ye adapte edilmiş olan ACL ( Sıfat Listesi )ölçekleri uygulanmıştır.Elde edilen istatistiklerin 0.05 ve daha üst düzeydeki manidarlık düzeyi kabul edilmiştir.Sonuçlar SPSS bilgisayar programındaki istatistiksel yöntemler, Pearson Çarpım MomentlerKorelasyon Analiz, T testi, Kruskal Wallis-H testi, Mann Whitney-U testi kullanılarakhesaplanmıştır.Araştırmanın sonucunda, ilköğretim öğretmenlerinin okul kültürü algıları ile demografiközelliklerinden cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, okuldaki görev süresi, eğitim düzeyi açısındananlamlı bir farklılık olmadığı saptanmıştır.Ayrıca araştırma sonucunda, ilköğretim öğretmenlerini okul kültürü algıları ile erkeksi kişiliközellikleri arasındaki ilişki negatif yönde hafif kuvvette ilişki bulunmuştur. Buna göreilköğretim öğretmenlerinin okul kültürü algıları ile erkeksi kişilik özellikleri birbirleriniolumsuz etkilemektedir. Ayrıca ilköğretim okulu öğretmenlerinin okul kültürü algıları ilediğer kişilik özellikleri arasındaki ilişki bulunmamaktadır. This study aims at presenting the research findings about the relationship between thecharacteristical traits of primary and secondary school teachers and their perception of theschool culture. These two parameters have been accepted as the main variables of thisresearch. In addition to these, the relationship of some other factors that are deemed to betheoretically relevant to these main variables have also been searched. These might beindicated as gender, age, graduation status, time served in occupation and time served intheir present school.The study have been conducted with primary and secondary school teachers who areworking in İstanbul, Kartal in government schoold between the years 2006 and 2007.Three hundred teachers have been asked to complete Personal Data Form that aredeveloped by Eyüboğlu, School Culture Questionnare and ACL (Adjective List)measurements, that is translated into Turkish by Savran.The results that prove to be 0,05 or more have been accepted as meaningful in statistics.The results have been calculated bu using the statiscitcal methods in SPSS computerprogramme, Pearson Multiple Moments Correlation Analysis, T Test, Kruskal Wallis-HTest and Mann Whitney-U Test.The present study determines that there is no significant difference in perception of schoolculture among primary and secondary school teachers that might vary depending ondemographic traits, gender, age, time served in occupation, time served in their presentschool or level of education.Moreover, it has also been noticed that there is a slight negative relationship between theperception of school culture and masculine characteristics, which might be concluded asmasculine characteristics affect the school culture perception of primary and secondaryschool teachers in a negative way. Furthermore, there is no relationship between the schoolculture perception of primary and secondary school teachers and other characteristicaltraits.
Collections