Endüstri meslek liselerinde görev yapan teknik öğretmenlerin meslekleriyle ilgili teknolojileri kullanabilme düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mesleki ve teknik egitim kurumlarının en temel görevlerinden biriside ögrencilerinimesleki açıdan yeterli derecede teknolojik bilgilerle donatarak is hayatına, sanayi veendüstriye hazırlamaktır.Bugün bilgiyi ögrenciye aktarmak yeterli degildir. Bu olusumda ögrencilere bilgininsınırsız dünyasına ulasma olanagı verilmelidir. Teknolojik bilgi sermayesinin ve onukullanacak insan faktörünün önemi isin boyutları ile birlikte ele alınmalıdır (Bayram, 1999,s.102). Mesleki ve teknik egitim süresince ögrencilere bilgi ve teknolojinin kapılarını açma,ögrencileri yönlendirme ve endüstrinin ihtiyacı olan isgücünü ortaya çıkarma görevi buokullarımızda görev yapan teknik ögretmenlere düsmektedir. Böyle bir görevi yerinegetirebilmek için öncelikle ögretmenin kendisini mesleki açıdan teknolojik bilgilere sahip,nitelikli bir ögretmen olarak yetistirmesi gerekir.Bu çalısmada bilimsel ve teknolojik gelismelerin önem kazandıgı günümüzde, meslekive teknik egitim kurumlarında görev yapan teknik ögretmenlerin meslekleriyle ilgiliteknolojileri kullanabilme düzeyleri arastırılmıstır.Arastırma konusu hakkında genis çaplı bir literatür taraması yapılmıs ve dikkatedilecek hususlar belirlenmistir. Öncelikle bilim, teknoloji ve mesleki gelisim kavramlarıüzerinde durulmus, bu kavramların tanımı yapılmıs, daha sonra teknik ögretmenlerinkendilerini meslekleriyle ilgili teknolojik yönden gelistirebilecegi alanlar belirlenmistir.Arastırma bir anket düzenlenerek ögretmenlere uygulanmıs ve sonuçlarıyorumlanmıstır. Arastırma anketi hazırlanırken uzman kisilerin görüs, öneri ve yardımlarıalınmıstır. Uygulanan anketler ?SPSS? statistik Paket Programı'nın yardımıyla çözümlenmisve beklentilere iliskin belli sonuçlar elde edilmistir.Sonuçlar tartısılarak, önerilerde bulunulmustur. One of the basic missions of vocational and technical council is to prepare the studentsfor business life and industry by equipping with efficient technological knowledge?s.Nowadays, it is not enough to transfer knowledge to students. As a matter of fact, it isnot sufficient to transfer the infinite knowledge world to students. In this constitution, it mustbe given to the students to reach infinite knowledge world. It must research together with thetechnological information capital and importance of the factor of human who will use it.(Bayram, 1999, s.102). In vocational and technical education duration, mission of the openingknowledge and technology gates to the students, guiding the students and exposing the labourforce for industry needs is on technical teachers who are official in schools. To be able tohave this mission firstly, it is necessity that the teacher has to improve by himself as aqualified teacher and has a technological knowledge from point of occupational.Scientific and technologic developments are become very important in nowadays. So,it is investigated the level of the ability of using technology which is concerning theiroccupations for the teachers who are official in the vocational and technical educationcouncil.Wide scale literature search is done about the search subject and important matters aredetermined. It is firstly investigated like technology, science and vocational progress conceptsand it is done these concepts definition. Then the branches were determined for the technicalteachers to improve their occupational interest by themselves from point of technology.In this investigation questionnaire is applied to the teachers and their results areinterpreted. Some opinions, suggestions and helps are taken from specialist persons whilepreparing the investigation questionnaire. Application questionnaires were analysed withSPSS (Statical Package For Science) and certain results are obtained regarding to theexpectations.Suggestions were done by discussing the results.
Collections