Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretimde Yöneltme Yönergesi`nin uygulandığı düşük sosyo-ekonomik seviyeden gelen 8. sınıf öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri ve ortaöğretim okul tercihleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk Millî Egitimi'nin genel amaçlarından biri, Türk Milletinin bütün fertlerinikendi ilgi, istek ve becerileri dogrultusunda yetistirmek; gerekli bilgi, beceri, davranıslar vebirlikte is görme alıskanlıgı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların,kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluguna katkıda bulunacak bir meslek sahibiolmalarını saglamaktır.Bu arastırma 2006-2007 egitim-ögretim yılında istanbul ili Çekmeköy beldesindebulunan üç ilkögretim okuldaki 250 ögrenci ile gerçeklestirilmistir. Gül Akbalık tarafındanhazırlanmıs ?Meslekî Olgunluk Ölçegi? kullanılmıstır. Ayrıca Yıldız Kuzgun tarafındangelistirilen ?Akademik Benlik Kavramı Ölçegi?, arastırmacı tarafından hazırlanan?Ögrenci Bilgileri Formu? ve Millî Egitim Bakanlıgı tarafından düzenlenen ?YöneltmeÖneri Formu? kullanılmıstır.Elde edilen istatistiklerin 0.05 ve daha üst düzeydeki manidarlık düzeyi kabuledilmistir. Sonuçlar SPSS bilgisayar programındaki istatistiksel yöntemler, PearsonÇarpım Momentler Korelasyon Analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi, iliskisiz T-testi vePearson Kay-kare testi kullanılmıstır. ikiden fazla grup oldugunda Scheffe testikullanılmıstır.Arastırma sonucunda meslekî olgunluk ile gelir düzeyi arasında anlamlı bir farklılıkolmadıgı yönünde bulgulara ulasılmıstır. Diger yanda ögrencilerin yönlendirildikleri okultürü ile meslekî olgunlukları arasında anlamlı bir fark bulunmustur. Meslekî olgunlukdüzeyi arttıkça ögrencilerin akademik egitime yönlendirildigi gözlemlenmistir. Arastırmasonuçlarına göre kız ögrenciler erkek ögrencilere göre daha olgundur One of the general aims of the Turkish National Education is to raise all Turkishcitizens through their own interests and abilities, to prepare them for life by helping themto acquire the required knowledge, skills, behaviour and cooperative working habits, and toensure they have a profession which will make them happy and contribute to the happinessof society.This research was done with the 250 students at three primary education schools inÇekmeköy, İstanbul in 2006-2007. ?The Career Maturity Scale? prepared by Gül Akbalık.The Academic Self Concept Scale prepared by Prof. Dr. Yıldız Kuzgun. The Student?sInformation Form was prepared by the reseacher. The Orientation Proposal Form isprepared by the Ministry of National Education of Turkey.Statistical results of 0.05 and higher were accepted as a significant level. Resultswere calculated using statistical methods in SPSS computer programme, Pearson ProductMoment Corelation, One-Way Anova, Independent Samples T-Test and Pearson Chi-Square Test. When there were more than two groups the scheffe test was used.The result of this research shows that there isn?t a significant correlation betweenthe maturity level of the students and the income level of their families. On the other handthere is a significant correlation between the type of school the students are oriented andthe income level of their families. The students who have higher income level families areoriented to the academic education. According to the result of the Career Maturity Scalegirls are more mature than boys.
Collections