Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorÖner, Sadik
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:42Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:42Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344321
dc.description.abstractBu arastırmada, ortaögretim kurumlarında görevli ögretmenlerin yönetime katılmadüzeyleri ve katılma isteklerine iliskin görüsleri belirlenmis; yönetime katılmadüzeyleri ile okul iklimine iliskin görüsleri arasında anlamlı bir iliski olup olmadıgısaptanmıstır. Buna baglı olarak, ögretmenlerin okullarındaki örgütsel ikliminiyilestirilmesine, okul yönetimine katılmalarına iliskin öneriler gelistirilmesiamaçlanmıstır.Iliskisel tarama modelinde olan bu arastırma Istanbul ili Güngören ilçesinde resmiortaögretim kurumlarında görevli ögretmenlerin görüsleri alınarak olusturulmustur.Tesadüfî örnekleme yöntemi kullanılan bu arastırmada, veri toplama aracı olarak?yönetime katılma anketi? ve ?örgütsel iklim betimleme anketi? kullanılmıstır.Arastırma sonucunda, ögretmenlerin uygulamada okul yönetimine az seviyedekatıldıkları tespit edilmis olmasına karsın, kesinlikle yönetime katılmak istediklerigörülmüstür.Arastırma bulgularına göre; ögretmenlerin yönetime katılma düzeylerine iliskingörüsleri ile kendi okullarının iklimine ve alt boyutlarına iliskin görüsleri arasındaengellenme alt boyutu haricinde anlamlı bir iliski oldugu tespit edilmistir.Arastırma sonuçlarından ortaya çıkan, okulların amaçlarına ulasabilmesi için,demokratik bir yönetim anlayısına ve saglıklı bir örgütsel iklime sahip olmalarıgerekmektedir. Bu durumun saglandıgı egitim örgütlerinde ögretmenlerin yönetimekatılımı artacak ve etkili bir yönetim anlayısı ile dinamik örgütlerin temelleri atılmısolacaktır. Bunun saglanması için basta okul yöneticileri olmak üzere ögretmenlerebüyük görevler düsmektedir.Anahtar Sözcükler: Yönetime katılma, örgüt iklimi, ortaögretim.
dc.description.abstractIn this research, the managerial participation level of teachers working in secondaryeducation institutions and their views about participation willingness have beenidentified. It has been determined whether there is a meaningful relationship betweenthe managerial participation level and the views about school climate. Accordingly,development of recommendations about the betterment of the organization climate ofschools for teachers and their participation in school management is aimed.The research gas been conducted through the views of teachers working in theofficial schools in Istanbul-Güngören. A relational scanning model has beendeveloped. `Participation in management survey` and `organizational climatedescription survey` have been used in data collection and random sampling has beenapplied.The results show that although the managerial participation level of the teachers islow, they strongly will to participate in management.A meaningful relationship between the views of the teachers about their participationin the management and their views about the climate of their schools and itssubdimensions except the `frustration` subdimension has been determined.The results reveal that for schools to reach their goals, they should have a democraticmanagerial approach and a salutary organizational climate. The participation ofteachers in management will increase and the foundation of dynamic organizationswill be laid by an effective managerial approach in institutions where theseconditions are satisfied. Teachers and especially school directors have the majorresponsibility for attaining these conditions.Key words: Participation in administration, organizational climate, secondaryeducation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında görevli öğretmenlerin okul yönetimine katılma düzeyleri ile örgüt iklimi arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the managerial participation level of teachers working in secondary education institutions and the organizational climate
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmParticipation management
dc.subject.ytmOrganizational climate
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid9015961
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254883
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess