Türk ve İngiliz eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada Türk ve İngiliz Eğitim Sistemleri genel olarak değerlendirilerek her ikiülkenin öğretmen yetiştirme sistemleri karşılıklı olarak incelenmiştir.Öğretmen yetiştirme sistemlerinin incelenmesine ve değerlendirilmesine geçmedenönce genel olarak sistem kavramı, eğitim sistemi ve karşılaştırmalı eğitim kavramları üzerindedurulmuş ve bu kavramlar hakkında genel bilgiler verilmiştir. Daha sonra her iki ülkenineğitim sistemlerinin tarihsel süreçleri, eğitim sistemlerinin dayandığı temel ilkeler ve amaçlarve eğitim sistemlerinin organizasyonu incelenmiştir.İncelemeler yapılırken en güncel kaynaklara ulaşılmaya çalışılarak verilen bilgileringüncel ve güvenilir olması amaçlanmıştır.Araştırmanın sonucunda ulaşılan sonuçlar:1. Türk Eğitim Sistemi 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu üzerine oturtulurkenİngiliz Eğitim Sistemi 1988 Ulusal Programı esaslarına göre düzenlenmiştir.2. Türk Eğitim Sistemi merkezi ve bürokratik bir yapıya sahipken İngiliz Eğitim Sistemiçok bürokratik bir yapıya sahip olmayıp yerel otoriteleri de sisteme dahil etmiştir.3. Türkiye'de zorunlu eğitim 8 yılken İngiltere'de 11 yıldır. İngiltere'de okul öncesieğitimden ortaöğretime kadar okullaşma yayılırken Türkiye'de zorunlu eğitimçağındaki çocukların tamamı okullaştırılamamıştır.4. Her iki ülkede de öğretmen yetiştirme 19. yüzyılın sonlarında başlamıştır ve yapılandeğişiklikler ve yenileştirmelerle günümüze gelmiştir.5. Türk Eğitim Sistemi'nde öğretmen olmak isteyen adayların Öğrenci SeçmeSınavı'ndan (ÖSS) yeterli puanı almaları fakülteye kayıt yaptırmak için yeterli olurkenİngiliz Eğitim Sistemi'nde adayların nitelikleri göz önünde tutularak mülakataalınırlar. Mülakatın sonucunda gerekli niteliklere sahip olan adaylar fakülteye kayıtyaptırmaya hak kazanırlar.6. İngiltere'de öğretmen adayları için meslek öncesi okul deneyimi 25 ? 32 hafta arasıiken Türkiye'de bu süre bir yarı yıl yani 16 haftadır.7. Türkiye'de öğretmen adayları mezun olduktan sonra yine bir sınava girerek aldıklarıpuana göre bakanlık tarafından okullara yerleştirilirler. İngiltere'de ise öğretmenleriniokullar kendileri seçer.8. İngiltere'de hizmetiçi eğitim programlarına gereken önem verilip her yıl öğretmenlereuygulanırken Türkiye'de gereken önem verilmemektedir. This research is to evaluate Turkish and English Educational Systems in general and isto examine teacher education systems in mutual.Before examining and evaluating teacher education systems, system concept,education system and comparative education concepts have been defined in general. Then, thehistorical survey on educational system, the principles and targets depending on educationalsystem and the organization of educational system have been examined.While examining it has been tried to reach the latest parameters so as the informationto be current and credible.The results taken at the end of the research are:1. Turkish Educational System has been based on the principles of the Fundamentals ofNational Education numbered 1739 and English Education System has been based onNational Curriculum numbered 1988.2. While Turkish Education System has more bureaucratic and centric structure,English Education System has less bureaucratic structure and it also includes the localauthorities.3. In Turkish Education System compulsory education is 8 years whereas in EnglishEducation System compulsory education is 11 years. Starting from pre-schools tosecondary schools all of the area of England has been covered with schools. On theother hand, all of the children who have to be at school have not been able to sent toschools in Turkey.4. In both countries teacher education started at the end of the 19th century and withinnovations and modernization they have taken their current forms.5. In Turkey the candidates who want to be teacher is enough to pass UniversityEntrance Exam. On the other hand, in England the candidates are interviewed according to their characteristics. At the end of the interview, the candidates, whohave the necessary qualities, have right the registration to the faculty.6. In England, candidates of teacher have to complete 25 to 32 week of schoolexperience before graduation. However, in Turkey school experience is for one term,that is, 16 weeks.7. In Turkey candidates of teacher have an exam after graduation and they areemployed in schools which are determined by the Ministry of Education. However, inEngland schools choose the teachers.8. In England in-service training is given necessary importance and teachers have inservicetraining every year but in Turkey it is not given necessary importance.
Collections