Meslek liselerinde derslerde elektronik materyal kullanımının dersin etkinliğindeki rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma meslek liselerinde derslerde elektronik materyal kullanımının dersin etkinlindeki rolünün öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan ilçelerdeki meslek liselerinde görev yapan 265 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma için toplanan veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Bu araştırmada öğretmenlerimizin elektronik materyalleri kullanma tutumlarının cinsiyet, yaş, kıdem, eğitim seviyesi, branş, kullanım zamanı, hangi materyalleri kullandığı, yeterlilik düzeyi, kendini geliştirme düzeyine göre farklılıkları incelenmiştir.Bu araştırmadaki veriler elektronik materyal kullanma ölçeği anketi ile toplanmış ve anketler öğretmenler okullarında birebir ziyaret edilerek uygulanmış ve gereken yerlerde açıklamalar yapılmıştır. Anket 40 sorudan oluşmaktadır.Araştırmada kullanılan elektronik materyal kullanma ölçeği dört alt faktörden oluşmaktadır. Veriler %(yüzde), t-testi, Anova (Tekyönlü varyans analizi), scheffe testi yapılarak yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda elektronik materyal kullanma ölçeği açısından öğretmenlerin eğitim düzeyleri, branşları elektronik materyal kullanma konusundaki yeterlilik düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Elektronik materyal kullanmada yetersizliğe sebep olan unsurlar ise okullarda yeterlimateryal bulunmaması ve bu materyalleri kullanma konusunda öğretmenlerin yeterince eğitim almamış olmamasına dayalı güven eksikliği sayılabilir. This observation was made in order to understand the role of using electronic material in the class in vocational high schools depending on the opinions of the teachers.The observation was made on 265 teachers, working in vocational high schools located in the towns of Anatolian part of İstanbul.Data, collected for the observation, was analyzed by SPSS packet program.The differences in use of electronic materials were observed among the teachers depending on their level of self-developing,choice of materials, level of education , branch, gender and age.Data in this observation was collected by usage of electronic material questionaire and the questionaire was applied by visiting each teacher in their schools and explanations were made when it was required. The questionaire composed of 40 questions.Electronic material questionaire which was used in observation, was constituted by four sub factors. Data was commented by applying percentage, T_Test, Anova and Scheffe Tests.As a result of this observation, significantdifferences were observed between the level of their education and the level of their capability of using material.Unavaliable of some materials in the schools and lack in confidence because of having unsatisfactory education can be major reasons of being not capable of in using electronic materials.
Collections