Yeni müzikte çalgı toplulukları ve çalgılama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalgı toplulukları ve kullanılan çalgılama teknikleri açısından, 20. yüzyıl, köklü değişikliklerin ve yeniliklerin yaşandığı bir dönem olmuştur. Bu dönemde besteciler, yeni tınılar ve daha özgür ifade arayışlarıyla, 19. yüzyılın geleneksel çalgı topluluklarından ve çalgılama tekniklerinden bilinçli olarak uzaklaşmışlardır.Eserlerindeki tınısal paleti genişletmek adına, daha önce var olan performans tekniklerine, yazılan eserler ile bağlantılı olarak yeni ve özgün teknikler ekleyen besteciler, bunun yeterli olmadığı durumlarda geleneksel çalgılarla geleneksel olmayan topluluklar oluşturmuşlar, gerektiği noktada elektronik ve elektro-akustik yöntemlerden faydalanmışlardır. Bu bağlamda, etnik ve elektronik kaynaklı her türlü çalgı ve yöntem değerlendirildiği gibi, Maurice Martenot ve Leo Theremin tarafından icat edilen Ondes Martenot ve Theremin gibi elektronik çalgılar da kullanıma girmiştir.Tüm bu deney ve araştırmaların sonucunda, günümüzün yeni müzik toplulukları farklı çalgısal birleşimler, etnik çalgılar, yeni-çalış teknikleri, elektronik ve elektro-akustik öğelerden meydana gelen, tınısal olasılıkların neredeyse sonsuz olduğu bir anlayış içinde etkinliklerini sürdürmektedir. Bu topluluklar, kendileri için yazılan yeni eserlerin yanı sıra, konserler, festivaller ve yarışmalar kapsamında günümüz bestecileriyle yakın işbirliği içinde çalışmalarına devam etmektedir. 20th century was an era of essential revisions and innovations in terms of ensemble concepts and applied orchestration techniques. In this period, composers consciously diverged from traditional ensemble concepts and orchestration techniques of the 19th century, plunging into a search of freer expression and new timbres.In order to expand the sonic palette in their works, composers added new and unique performance techniques to the existing ones, formed non-traditional ensembles with traditional instruments and benefited from electronic and electro-acoustic techniques when necessary. In this context, numerous instruments and methods were utilized including ethnic and electronic ones and the electronic instruments such as ?Ondes Martenot? and ?Theremin,? invented by Maurice Martenot and Leo Theremin, came into use as well.As a result of all these experiments and researches, today?s new music ensembles are in force with almost boundless timbral possibilities of diverse instrumental combinations, ethnic instruments, new playing techniques, as well as electronic and electro-acoustic components. These ensembles operate in close collaboration with today?s composers through concerts, festivals, competitions and the new compositions written for them.
Collections