Birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında görev yapan müdür yetkili öğretmenlerin yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizin coğrafi özellikleri ve ekonomik şartlarından dolayı genellikle kırsal yerleşim alanlarında eğitim sistemimizde yer alan Birleştirilmiş Sınıf uygulaması yapılmaktadır. Birleştirilmiş sınıf uygulaması ile ilköğretimin amaçları öğrencilerimize kazandırılmaya çalışılmaktadır. Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim okullarında görev yapan Müdür Yetkili Öğretmenler kırsal kesimin yani köyde kalmanın getirmiş olduğu zorlukların yanında, öğretmenlik mesleğinde ve okulun yönetim sürecinde birçok alanda sorunla karşı karşıyadır. Eğitimin her hangi bir kademesinde bulunan okulun sorunları arttıkça, o kurumun veya okulun vermiş olduğu hizmetlerin kalitesi de düşmektedir.2006 yılı verilerine göre ilköğretimde her 20 öğrenciden biri Birleştirilmiş Sınıf uygulamasıyla eğitim almaktadır. Birleştirilmiş sınıf uygulamasının en çok uygulandığı il olan Şanlıurfa'dır. Bu ilimiz ilköğretimle ilgili birçok sorunla karşı karşıyadır. Şanlıurfa derslik başına en fazla öğrenci düşen il olması sebebiyle araştırmanın örneğini buradan almayı uygun buldum. Araştırmada; Müdür Yetkili Öğretmenlerin, yönetim sürecinde rol alanlarına göre birkaç boyutta sorunlarla karşılaştığı görülmektedir. Araştırmada bu sorunların çözümüne yönelik öneriler getirilmeye çalışılmıştır. The implementation of United Class, which is included in our educational system, especially in rural residential areas, is largely because of the geographical features and economic conditions in our country. The aim of the implementation of united class is to inoculate the idea of primary education to students. The teachers working in United Class Primary Schools, who also have the authority of directors, are face to face with hardships in many areas stemming from the profession of teaching and the administration process of schools, as well as living in rural areas, that is, in villages. As problems of a school in any level of education increase, the quality of education this institution or school gives decreases.According to the data of the year 2006, one of every 20 students in primary education receives education through the implementation of United Class. The city in which this implementation is seen to its largest extent is Sanliurfa. There are many problems regarding primary education in this city. It is appropriate to take this city as an example, because Sanliurfa is the city in which the number of students per class is the highest. In the study, it has been noted that teachers who also have the authority of directors have to face problems in several dimensions in the administration process, depending on their role domains. Suggestions concerning the solution to these problems have been provided in the study.
Collections