Öğretmen ve yöneticilerin varoluşçu okul yönetimine yaklaşımlarının incelenmesi (İstanbul ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmen ve Yöneticilerin Varoluşçu Okul Yönetimine Yaklaşımlarının İncelenmesi (İstanbul İli Örneği)Gittikçe karmaşıklaşan dünyamızda insanların eğitimlerinde sadece hayata atılmalarında ihtiyaç duydukları akademik veya teknik becerileri öğrencilere kazandırmanın yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. Öğrencilerin duygusal ve insani yönden de kendilerini gerçekleştirmelerine, kendi kararlarının sorumluluklarını almaya, özgür bireyler olmaya ihtiyaçları olduğu dikkate alınmalıdır. Okulda geçen zamanların gittikçe arttığı düşünülürse, eğitim gördükleri okuldaki yönetici ve öğretmenlerin öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmeleri çabasına olan yaklaşımları çok önemli hale gelmektedir.Bu araştırma, resmi orta öğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin, öğrenciyi merkeze alan, hümanist/varoluşçu eğitim felsefesi çerçevesinde Varoluşçu Okul Yönetimi yaklaşımına ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Varoluşçu Okul Yönetimi Envanteri' ile yönetici ve öğretmenlerin `Bireysel Varoluş', `Örgütsel Varoluş' ve `Olumsuz Dünya' alt boyutlarına yaklaşımları ve demografik özelliklerine göre algılamalarında bir farklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırma verileri İstanbul'un dört ilçesindeki resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan 44 yönetici ve 120 öğretmene anket uygulanması sonucu elde edilmiştir. Elde edilen veriler, değişkenlerin normal ve normal olmayan dağılımlarına uygun olarak istatistikî analizlere tabi tutularak raporlaştırılmıştır. Araştırmada, bağımsız gruplar t-testi, parametrik olmayan Mann-Whitney U testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve tek yönlü varyans analizinde anlamlı farklılaşma bulunduğu durumlarda post-hoc LSD testi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda, yöneticilerin tüm alt boyutlarda öğretmenlere göre varoluşçu okul yönetimine daha olumlu yaklaştıkları, yine ileri yaşta olan yönetici ve öğretmenlerin daha genç yaşta olanlara göre varoluşçu okul yönetimi olumlu yaklaşım gösterdikleri bulunmuştur. A study of teachers and administrators? perception of `Existentialist School Management? (An example of Istanbul)It is well understood that providing some academic and technological skills for the adult life is not enough for the students in today?s very complex world. Besides some practical skills for real life, if we want the students to take their own responsibilities of their decisions and to be a free individual, it is necessary to provide situations for them to realize themselves as emotional human beings too. Since a really important part of the students? time is spent in schools, administrators and teachers have a great responsibility to provide their self realization.By this research it is aimed to find out administrators and teachers? perception of `Existentialist School Management? in state high schools. The three dimension of `Existentialist School Management?, `Individual Existentialism?, `Organizational Existentialism? and `Negative World? then administrators and teachers? perception is compared according to their demographics.The research data obtained from 44 administrators and 120 teachers who work in state high schools in four districts of Istanbul. After examining the collected data, statistics have been applied according to their variation. Independent groups t-test, non-parametric Mann-Whitney U test, one-ways analysis of variance (ANOVA) used to find out if there were significant differences between or among groups.As a result of our study, it is found out administrators have more positive perception and older administrators/teachers again have more positive perception than the young ones for `Existentialist School Management?.
Collections