İlköğretim okulu müdürlerinin öğretmenleri etkileme davranışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim okulu müdürlerinin öğretmenleri etkileme davranışlarına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerini belirlemek, algılarını saptamak, yöneticilerin etkililiklerini yorumlamak ve önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Ayrıca araştırma ile okul müdürleri ile öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı, öğretmenlere göre etkileme davranışlarının ilköğretim okulu müdürleri tarafından gösterilme düzeyi, okul müdürlerinin görüşlerine kişisel özelliklerinin etki edip etmediği de belirlenmiştir.Bu araştırmanın evrenini, 2006 ? 2007 Eğitim ? Öğretim yılında, İstanbul ilindeki İlköğretim Okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Bunların 341 tanesi öğretmen, 25 tanesi ise yöneticidir.Anketin ilk bölümünde ankete katılanların kişisel bilgilerinden oluşan 9 soruluk bilgi formu, ikinci bölümde ise ilköğretim okulu müdürlerinin öğretmenleri etkileme davranışlarını belirlemeye yönelik 41 soru bulunmaktadır.Deneklere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde bilimsel istatistiklerden frekans ( N ), yüzde ( % ), ortalama ( X ), Standart sapmalar ( Ss ) yapılmıştır. Cinsiyet ve görev değişkenleri için t ? testi çözümlemesi yapılmıştır. Yaş, meslekte çalışma süresi, şu an çalışılan okuldaki çalışma süresi, hangi kademede çalıştığı branşı ile ilgili grup değişkenleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek için tek yönlü varyans ( ANOVA ) analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular için tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır.Verilerin değerlendirilmesi sonucunda ilköğretim okulu müdürlerinin öğretmenleri etkileme davranışları ile denek gruplarının görüşleri arasında anlamlı ilişkilerin oluştuğu görülmüştür. Elde edilen bulgular ışığında öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Etkileme Davranışları, Okul Yöneticiliği, Etkili Okul.Aralık, 2007Abubekir GÜLTEKİN This work has been done about elementary school headmasters? influence behaviours on teachers, related with managers effectiveness and to make suggestions. Beside this research determines if there is a meaningful difference between school headmasters and teachers vision, indication rate of influence behaviours done by elementary school headmaster according to teachers and if headmasters visions are influenced by their personal charachteristics.The paper is based on elementory school teachers and managers in İstanbul through 2006-2007 academic years 341 teachers and 25 managers are included.In the first section of the survey there is a personal knowledge form of attendants which consist of 9 questions , ın the second part there are 41 questions which try to determine elemantary school headmasters influence behaviours over teachers .The spss program is used to evaluate the survey results applied to the subjects.ın the analysis of data scientific statistics such as frequency (N), percent (%) ,average (X) ,standart deviation (Ss) had been used.T-test analysis is made for gender and function variables .To determine if there is a difference between group variables related to age,working period, current working school period, level, brach one-way variance (ANOVA) analysis is used. The findigs are put into table and interpreted.As a result of data evaluation meaningful relations are handled between elemantary school headmasters inluence behaviours and subjects group opinions. According to the findings suggestions are developed.Key words : İnfluence Behaviours, School Management, Effective School.December, 2007Abubekir GÜLTEKİN
Collections