Venice beach drum circle as a social phenomenon
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Venedik Plajı Davulcular Halkası'nı sosyal bir olgu olarakincelemektedir. Bu olgunun hangi şartlar sayesinde gerçekleştiği ve katılımcılarına neifade ettiği de irdelenmektedir. Venedik Plajı Davulcular Halkası, Amerika BirleşikDevletleri, Venedik Plajı, Los Angeles şehrinde gerçekleşmektedir. Her hangi bir lideriolmayan bir oluşumdur. Değişik hayat tarzları olan birçok kişi, düzenli olarak bir arayagelerek bu sosyal olguyu oluşturmaktadırlar. Katılımcılar doğaçlama vurmalı çalgımüziği ve dans yoluyla yıllardır iletişim içindeler. Araştırmanın bulgularına göre bu olgu,düzenli olarak boş vakitlerinde gelen katılımcılara psikolojik, ilahi, fizyolojik ve sosyalaçıdan faydalar sağlamaktadır. Kişiler dans ederek, doğaçlama müzik çalarak, birliktehareket ederek hem yaratıcılıklarını, hem de duygularını ifade ederek birbirleri ile iletişimkurmuş olurlar. Müzisyenler ve dansçılar, başarılı performanslar sırasında değişik bilinçdeneyimleri yaşadıklarını da belirtmişlerdir.Çalışmanın birinci ve ikinci bölümleri araştırmanın konusu, yöntemi vearaştırmanın gerçekleştirildiği coğrafi bölge üzerine odaklanmıştır. Üçüncü bölümde,çalışmaya katılan kişilerin özellikleri ve yapılan derinlemesine görüşmelerin bulgularıanlatılmaktadır. Dördüncü bölümde ise, bu sosyal olgunun bir ritüel, oyun veya herikisinin bir birleşimi olup olmadığını açıklayabilmek amacıyla, alan araştırması notları vemülakat verileri çözümlenmiş ve sunulmuştur. This study has explored and analyzed the Venice Beach Drum Circle in LosAngeles (USA), as a social phenomenon, what makes it work and what it means to theparticipants. It is a unique group with no leader. People from different backgrounds havebeen regularly coming together, creating this social phenomenon and communicatingthrough improvised percussion music and dance for decades. The findings show that theparticipants find psychological, spiritual, physiological and social satisfaction inattending this social phenomenon on a regular basis in their leisure time. Everybody iswelcome to listen, play and dance. As people smile or dance with each other, play theirimprovised percussion music next to the ocean, move together, and exercise their creativetalents, they also express their feelings and communicate with each other. The musiciansand dancers also report experiencing altered states of consciousness in successfulperformances.The first and second chapters of this study describe the conceptual and theoreticalframes of the research problem, the methodology and the field. The third chapter focuseson the characteristics of the people studied and the findings from the in-depth interviews.The fourth chapter builds upon the information presented in the previous chapters. Theinterview excerpts, combined with the data from the participant observation are presentedto explain whether this social phenomenon can be seen as ritual, play or a combination ofboth.
Collections