Okul müdürlerinin çatışma yönetimi ile yönetim stilleri arasındaki farklar nelerdir?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim okul müdürlerinin çatışma yönetimi ile yönetim stilleri arasındaki farkları belirlemeye çalışmak ve elde edilen sonuç ve bulgulara uygun öneriler oluşturmak amacıyla yapılmıştır.Araştırma, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili, Beyoğlu, Kağıthane, Şişli, Sarıyer'de bulunan resmi ve özel ilköğretim okulları örneklem olarak alınmıştır.Araştırmada, öğretmenlere yönelik ?Rahim Örgütsel Çatışma Anketi?nden yararlanılarak içinde yönetim ile ilgili soruların olduğu uzman denetiminde bir anket geliştirilmiştir.Anket 200 resmi, 100 özel olmak üzere 300 öğretmene uygulanmıştır. Anketin hepsi geri dönmüştür.Araştırmada dokuz alt probleme cevap alınmaya çalışılmıştır.Anketlerden elde edilen veriler ?ferkans?, ?ağırlıklı ortalama?,?t testi?, ?tek yönlü varyans analizi (anova)?, ?scheffe anlamlılık testi? teknikler kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda yapılan istatistiksel çözümlemelerden sonra ulaşılan bazı sonuçlar şunlardır:1-Okul müdürlerinin çoğunlukla demokratik yönetim stilini benimsedikleri görülmektedir.2-Okul müdürleri okullarında gerginlik ve kırgınlık istememektedirler.3-Özel okullara göre devlet okullarında okul müdürleri nadiren baskı yapmaktadır.4-Özel okul müdürlerinin öğretmenleri ile iletişimi, devlet okullarına göre daha iyi düzeydedir.5-Özel okul müdürlerinin, devlet okulu müdürlerine göre öğretmenlerin ihtiyaçlarını daha fazla karşıladıkları görülmektedir.6-Özel okullardaki müdürlerin, devlet okullarındaki müdürlere göre öğretmenleri ile çatışmaya girmek istemedikleri görülmektedir.7- Okul müdürlerinin, sınıf ve branş öğretmenleri ayırımı yapmadığı görülmektedir.8.Okul müdürlerinin, sınıf ve branş öğretmenleri ile anlaşmazlıkları konuştukları ve kayıtsız kalmadıkları görülmektedir.9.Okullarda öğrenci sayısı arttıkça okul müdürlerin yetkilerini ve gücünü daha çok kullandıkları görülmektedir.10.Öğretmenler çoğu zaman müdürlerinin, sorunun kendini ilgilendiren yönünü sıkı takip ettiklerini ifade etmektedirler.11.Elde edilen sonuçlardan sonra okul müdürleri ve öğretmenlere faydalı olacağını düşündüğümüz öneriler geliştirilmiştir. The aim of this study is to identify the difference between conflict management and management style of elementary school managers and to create convenient proposals to the obtained results and findings.Public and private elementary schools situated in Istanbul: Beyoğlu, Kağıthane, Şişli, Sarıyer were taken as samples in 2006- 2007 academic year in the study.In this study, a survey intended for teachers was developed under the control of experts by using ?Rahim Organizational Conflict Inventory? and studies performed about this subject.The survey was applied on 300 teachers which 200 of them were public and 100 of them were private teachers.We tried to obtain responses to nine sub-problems. The data obtained of the surveys were analyzed and commentated with the use of ?frequency?, ? weighted average?, ?t-test?, ?one way variance analysis (anova)?, ?Scheffe suggestiveness test? techniques.At the end of the study, after statistical analysis was done the result is such as:1.It is considered that school managers mostly embrace the democratic method.2.School managers do not want any tension and disappointment in their schools.3.Managers of public schools use pressure less than managers in private schools.4.The communication between managers and teachers in private schools is better than in public schools.5.It is considered that managers of private schools provide for the demands of teachers more than managers of public schools.6.It is considered that managers of private schools do not want to have conflicts with the teachers as it is mostly the case in public schools.7.It is considered that school managers do not make discriminations between class teachers and subject teachers.8.It is considered that school managers speak about the disagreement with their class teachers and subject teachers and are not regardless of the situation.9.It is considered that school managers, the more the number of students rise the more they use their authority and power.10.Teachers express that when there is a trouble, their manager mostly chase closely the part which concerns himself.11.After the gained results proposals are developed we think of that it will be beneficial for managers and teachers.
Collections