İlköğretim sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde ders anlatım stratejisi olarak dramatizasyonun kullanılmasının öğrencinin başarı düzeyine etkisi.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde ders anlatım stratejisi olarak dramatizasyonun kullanımının öğrencilerin başarılarının arttırılmasına etkisini ortaya koymak amacı ile yapılmıştır. Bu araştırmanın kuramsal temelleri çeşitli literatürler taranarak oluşturulmuştur.Deneme modeline uygunluk gösteren araştırma 2006-2007 öğretim yılı İstanbul ili Fatih İlçesi Muallim Naci İ.Ö.O.'u 6.sınıf ta okuyan 38 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.Yapılan araştırma kapsamında Seçilen konu araştırma sürecinde kontrol grubunu oluşturan 19 öğrenciyle düz anlatım yöntemi, deney grubunu oluşturan 19 öğrenciyle ise drama tekniği kullanılarak işlenmiştir. Öğrencilerin araştırma süreci sonunda ne gibi bir farklılaşma gösterdiklerini tespit etmek için araştırmacı tarafından bir bilgi testi hazırlanmıştır. Hazırlanan bu bilgi testi her iki gruba konunun işlenmesinden sonra ön test, öğrenmede kalıcılığın ve başarı düzeyinin belirlenmesi amacı ile üç hafta sonra son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan bütün öğrencilere 18 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Anket uzman gözetiminde hazırlanmıştır.Araştırma kapsamında toplanan verilerin işlenmesi ve istatistiksel çözümlemeleri SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Öğrenci görüşlerinin aralarında anlamlı farklılığın olup olmaması ile t testi uygulaması yapılmıştır.Elde edilen bulgular tartışılarak önerilerde bulunulmuştur.Ön test sonuçları karşılaştırıldığında, drama tekniği kullanılarak ders işlenen grupta ve düz anlatım yöntemi kullanılarak ders işlenen grupta belli bir öğrenme meydana gelmiştir. Bu durumu öğrenmenin doğası gereğidir. Çünkü öğrenciler öğrenme ünitesi ile karşı karşıya kaldıklarında mutlaka öğrenme gerçekleşmektedir. Ancak drama tekniği kullanılarak ders işlenen grupta öğrenmenin ve öğrenilenlerin kalıcılığının daha fazla olduğu görülmüştür.Son test sonuçları değerlendirildiğinde yukarıda belirtmiş olduğumuz gibi dramatizasyon tekniğinin öğrenmede kalıcılığı sağlamada daha etkili olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır.Yapılan analizlerden elde edilen sonuçlar özetlendiğinde dramatizasyon ilgili bazı sonuçlara ulaşılmıştır.1.Öğrencinin öğrenme sürecine tüm duyu organları ile katılımını sağladığı, bu durumun da akademik başarıyı arttırdığı,2.Düz anlatım yöntemi ile işlenen derslere oranla öğrenmede kalıcılığın daha fazla gerçekleşmesini sağladığı,3.Öğrenme ünitesine karşı öğrencilerin olumlu motivasyon geliştirmelerini sağladığı,4.Öğrenmenin eğlenceli bir etkinlik haline gelmesini sağladığı, ortaya çıkmaktadır,5.Öğretmenlerin çoğunluğu dramatizasyonu kullanmamaktadır.6.Öğrencilerin başarı düzeyi öğrencinin derslerine yardım eden kişilere göre farklılaşmaktadır.7.Öğrencilerin başarı düzeyi derste işlenen konuları tekrar sıklığına göre farklılaşmaktadır.8.Sosyal bilgiler coğrafya dersinde öğrencilerin dersleri dinleme ve dersi farklı ortamda işleme isteği cinsiyete göre farklılaşmaktadır.9.Öğrencilerin başarı düzeyi ,sosyal bilgiler coğrafya dersini öğrendikleri günlük yaşamda kullanıyor olmaları durumuna göre farklılaşmaktadır.10.Öğrencilerin başarı düzeyi ,sosyal bilgiler dersini kendi yaptıkları malzemelerle öğrenme durumuna göre değişmektedir. Öğrencilerin başarısı, sosyal bilgiler coğrafya dersine uygun şekil yada şema çizme sıklığına göre farklılaşmaktadır.11.Sosyal bilgiler coğrafya dersinde dramatizasyon yoluyla ders anlatma ile geleneksel yolla ders anlatma arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. This research was mode to bring up remaining of the effects using with drama method on teaching geography subjects in Social Science lesson. That research, which is suitable for experiment model, was done with 38 students who are educated in Sixth class in Muallim Naci Primary School in Fatih that village of İstanbul in 2006-2007 education year.In the scope of that research the subject, which was chosen, with 19 students who were formed by the control group using with direct teaching method, the other 19 students who were formed experiment group using with drama method was worked in the research process. A knowledge test was prepared to establish the differences of students at the end of the research process by a researcher. Preparing this knowledge test was applied a prior test after the subject was done and the last test to find out the permanent of learning and the level of success each of two groups three weeks later. Also a questionnaire, which was formed 18 question, was applied all students who joined this reseacrh. The questionnaire was prepared by an expert.In the scope of research, datums which was collected and statistical analysises was mode using with SPSS packet programme. The t test practising was made related with differences between the students opinions. About the discoveries was suggested with debating. Comparing prior test and its results, there was an evident learning on the group who were educated using with drama method and the group who were educated using with direct teaching method. This state is necessary for the learning nature. Because when the students come face to face the learning unit, the learning will come true. But the permanent of learning was seen on the group who were educated using with drama method.When the last test?s results are evaluated, it is appeared that drama method is more effective on the permanent of learning.1.When the analysises were summarized, some results related with drama were reached.2.In proportion to lessons which are worked with direct teaching method, it was supplied to come true the permanent of learning.3.It was supplied to grow up positive motivation of students towards of learning unit.4.It was supplied that learning was amusing an activitiy.5.Most of the teachers use to drama method.6.Students? success levels are became different according to people who helps students? lessons.7.Students? success levels are became different according to repetition frequency of the subjects.8.Students? wish about listening lesson and learning lesson in different place are became different according to their sexual in Social Science geography lesson.9.Students? success levelare became different according to the situation that they use the learning in Social Science geography lesson in daily life.10.Students? success level changes according to learning situation that the materials about Social Science. Students? success is became different according to frequency of drawing shope or scheme suitable for Social Science geography lesson.11.A meaningful difference between the drama method and traditional metod in Social Science geography lesson.
Collections