Üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin yordanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma bağlanma stilleri ve erken dönem uyumsuz şemaların üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerini yordama gücünü ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Eğitim Fakültesi ve Fen Fakültesi'nin seçilen bölümlerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya bu bölüm ve programların birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarından 195 erkek, 200 kadın olmak üzere 395 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Sosyal Kaygı Ölçeği, İlişki Ölçekleri Anketi, Young Şema Ölçeği-Kısa Form ve araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Bağlanma stilleri ve erken dönem uyumsuz şemaların üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerini yordama gücünü ortaya koymak amacıyla aşamalı çoklu regresyon analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırmada erken dönem uyumsuz şemalardan başarısızlık, karamsarlık, onay arayıcılık, bağımlılık, duygusal baskılama, duygusal yoksunluk ve ayrıcalıklılık; bağlanma stillerinden korkulu bağlanma anlamlı yordayıcılar olarak bulunmuş ve bu değişkenler birlikte sosyal kaygı puanındaki toplam varyansın % 52.5'ini açıklamıştır. Bu bulgular literatürde yer alan diğer araştırmaların sonuçları doğrultusunda tartışılmıştır. The study was conducted to predict the social anxiety levels of university students by attachment styles and early maladaptive schemas.The subjects of this study are the students studying at the selected departments of Faculty of Arts, Faculty of Science and Faculty of Education at Ege University. In total, 395 university students (200 women and 195 men) from the first, second, third and fourth grades of these departments were included in this study. Social Anxiety Scale, Releationships Scales Questionnarie, The Young Schema Questionnarie and The Personal Information Form were used in this study and data were analyzed by multiple regression analysis.The study showed that; failure, pessimism, entitlement, dependence, emotional deprivation, emotional inhibition, grandiosity and fearfull attachment style were found as significant predictors of social anxiety levels of university students. When analyzed, these variables comprised 52.5 % of the total variance in social anxiety levels of university students. These findings were discussed in light of the literature.
Collections