Ortaöğretim kurumlarında yöneticilerin karşılaştıkları yönetimsel sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; ortaöğretim kurumlarında yaşanan yönetimsel sorunların neler olduğunu ortaya çıkarmak ve bu sorunların yöneticiler tarafından nasıl algılandığını belirlemek ve sorunlara çözüm önerileri getirmek amaçlanmıştır.Araştırma İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan genel lise, özel lise ve endüstri meslek liselerinde görev yapan toplam 203 müdür ve müdür yardımcısı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçlarının yorumlanmasına geçilmeden önce bu araştırmada her türlü kavram açıklanmıştır. Yönetimin tarihsel gelişimine, kuramlarına ve okul yönetimine yer verilmiştir.Bu araştırmada ortaöğretim kurumları yöneticilerinin yönetimde karşılaştıkları yönetimsel sorunların; cinsiyet, medeni durum, eğitim kurumundaki görev, yaş, eğitim durumu, yöneticilik kıdemi, yöneticilik yapılan kurum, yöneticilik eğitimi alma, okuldaki toplam öğrenci sayısına göre farklılıkları incelenmiştir.Bu araştırmadaki veriler yönetici ölçeği anketi ile toplanmış toplanan veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anketler okul yöneticilerine ziyaret edilerek uygulanmıştır. Anket toplam 43 sorudan oluşmaktadır. Veriler, aritmetik ortalama, frekans, % (yüzde), t-testi, Anova (Tekyönlü varyans analizi), scheffe testi istatistikleri ile analiz edilerek yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda ortaöğretim kurumları yöneticilerinin yönetimde karşılaştıkları yönetimsel sorunların; cinsiyet, medeni durum, eğitim kurumundaki görev, eğitim durumu, yöneticilik kıdemi, yöneticilik yapılan kurum, yöneticilik eğitimi alma, okuldaki öğrenci sayısına göre anlamlı farklılıklar gösterirken yaşa göre anlamlı farklılık göstermemiştir. In this observation, It is aimed to understand what management problems are existed in HighSchools and the perception of these problems by the managing directors and bring the advicesabout the solutions of these problems.This observation was done with 203 Principles of the schools and the Assistant Principleswho are working in Vocational Schools, Private High School and State High School inAnatolian part of İstanbul. All the points were explained in this observation before theinterpretation of the questionnaire results The teories, the historical developments of themanaging, the management of the school and the management period were mentioned.In this observation, the management problems of the High School managers were exploredaccording to the differences of the total student numbers,education level, age, gender andresponsibility.Data in this observation were collected by management questionaire and analysized by SPSSpackage program.The questionaires were applied to school managers by visiting their schoo l.The questionaire includes 43 questions. Data were interpreted and analysized by usingAritmetic Standart, Frequency, % (percentage) T test, Anova ( one way variance analysis) andScheff Test.As a result of the observation; the management problems tha t the high school managers areexposed,display meaningful differences depending on the total student numbers in the school,the management education, organisation, grade, education level, the mission in theorganisation, gender and the medium but the difference related with the age isn?t seen.January,2008 Ahmet Hakan YAMAK
Collections