Milli eğitime bağlı meslek okullarında görev yapan öğretmenlerin iş tatmini
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada Milli Egitime baglı meslek egitimi veren okullarda görev yapanögretmenlerin is tatmin durumlarını belirlemek amaçlanmıstır. Bu dogrultuda meslekliselerinde görev yapan ögretmenlerin is tatminlerinin cinsiyet, medeni durum, yas,mesleki deneyim, meslek tercihi, ikinci gelir ve aylık net gelir degiskenlerinden nasıletkilendigi arastırılmıstır. Arastırma 4 bölümden olusmustur. Birinci bölümde arastırmakonusu ile ilgili giris ifadeleri yer almaktadır. Bu bölümde problemin durumu ortayakonmustur. ikinci bölümde konunun teorik kısmı verilmistir. Üçüncü bölümde tezçalısmaları, izlenilen yöntem ve teknikler ile bulgular yer almaktadır. Dördüncübölümde sonuçlar, tartısma ve öneriler yer almaktadır. Bu arastırma için MinnesotaTatmin Ölçegi ve Kisisel Bilgiler Formu olmak üzere iki kısımdan olusan bir ölçekkullanılmıs, arastırmaya istanbul'da 20 ayrı okuldan 328 ögretmen katılmıstır.Arastırmanın istatistik analizlerinde SPSS programı kullanılmıs, ikili gruplar arasındaanlamlı farklılıkları tespit etmek için Mann Whitney-U testi, çoklu gruplar için KruskalWallis-H testi yapılmıstır. Arastırmada ayrıca konunun teorik altyapısına, is tatminikonusunda yapılmıs arastırmalara, konu ile iliskili kavramlara, is tatmininin ve istatminsizliginin etkilerine ve motivasyon teorilerine de yer verilmistir.Bu çalısmada mesleki egitim kurumlarında çalısan ögretmenlerin, baglıbulundukları kurumlardan ne derece memnun oldukları, nelerden tatminsizlikduydukları, sosyal kimlikleri ile is tatminleri arasındaki iliski tespit edilmeyeçalısılmıstır. Egitim yöneticilerine, bu sonuçları dikkate alarak çalısanları için dahauygun çalısma ortamları saglayabilmeleri, onları, baglı bulundukları kurumunhedeflerini ve degerlerini kabullenen, motivasyonu ve performansı yüksek çalısanlarhaline getirebilmeleri için bilimsel kaynak sunma düsüncesi arastırmanın diger biramacı olmustur. In this research, our purpose is to determine the level of job satisfaction of theteachers working at occupational high schools controlled by National EducationMinistry. For this reason, how the variables as sex, marital status, age, workingexperience, whether the job chosen on self decision or not and monthly net incomeaffect the level of occupational satisfaction of these teachers working at occupationalhigh schools is searched. The research comprises 4 parts. In the first part, a foreword isgiven on the subject of the research. In this part, the nature of the problem is explained.In the second part, the theoretical explanation of the subject is stated. In the third part,thesis studies, the methods and the techniques which were followed and findings aregiven. In the fourth part, results, arguments and suggestions are stated. For this research,a scale composed of two parts, namely Minnesota Satisfaction Questionnaire andPersonal Information Form, was used and 328 teachers from 20 schools in Istanbulparticipated the research. In the statistical analysis of the research, SPSS program wasused and for determining the meaningful differences between binary groups MannWhitney-U testi; for multiple groups, Kruskal Wallis-H testi was applied. Besides that,in the research, the theoretical basis of the subject, researches made on occupationalsatisfaction, concepts about the subject, the effects of job satisfaction or dissatisfactionand motivational theories are also given.In this research, it was attempted to determine the amount of satisfaction that theteachers get from the schools they work at; from what they feel dissatisfaction; therelation between their social identities and occupational satisfaction. Another aim of theresearch is that, by considering the results reached, educational directors can preparemore convenient working medium for their staff and make them understand the aimsand values of the institutions they work for, and make them highly motivated andtherefore having a beter performance.
Collections