Mesleki eğitim kurumlarında uygulamalı ders ortamlarının disiplin sorunlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma mesleki eğitim kurumlarında uygulamalı ders ortamlarının disiplin sorunlarınaetkisini öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan ilçelerdeki me slek liselerinde görev yapan225 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma için toplanan veriler SPSS pake tprogramı kullanılarak analiz edilmiştir.Bu araştırmada öğretmenler in uygulamalı ders ortamlarındaki disiplin sorunlarına karşıtutumlarının cinsiyet, branş, kıdem, sınıf mevcudu, haftalık uygulamalı ders saatideğişkenlerine göre farklılıkları incelenmiştir.Bu araştırmadaki veriler atelye ve uygulamalı derslerde disiplini bozan davranışlar ve budavranışları engellemek için öneriler anketi ile toplanmış ve anketler öğretmenler okullarındabirebir ziyaret edilerek uygulanmış ve gereken yerlerde açıklama lar yapılmıştır. Anket ikikısımdan oluşmaktadır. Atelye ve uygulamalı derslerde disiplini bozan davranışlar kısmı 18sorudan, bu davranışları engellemek için öneriler 31 sorudan oluşmaktadır. Toplam 49sorumuz bulunmaktadır.Araştırmada kullanılan atelye ve uygulamalı derslerde disiplini bozan davranışlar ölçeği dörtalt faktörden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan atelye ve uygulamalı derslerde disiplinibozan davranışları engellemek için öneriler anketi beş alt faktörden oluşmaktadır Veriler%(yüzde), t-testi, Anova (Tekyönlü varyans analizi), scheffe testi yapılarak yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda atelye ve uygulamalı derslerde disiplini bozan davranışlar ölçeği ve budavranışları engellemek için öneriler anketi açısından öğretmenler arasında bazı davranışlardave önerilerde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bu farklılıkların öğretmenlerin gerçekleşendavranışlara farklı açılardan baktığı düşünülebilir. Ayrıca öğretmenin branşı, mesleki kıdemigibi unsurlar da disiplin sorunlarına bakışı etkil emiştir. This observation was made to understand the effect of workshop conditions to the diciplineproblems according to the wiews of teachers. This observation was made according to theviews of 225 teachers who are working in Vocational High Schools in Anatolian part ofİstanbul.The data were analyzed by using SPSS packet program.In this observation, the differences of the teachers? attiudes against the dicipline problems inworkshop conditions were observed related with gender, field, grade, total number of thestudents of the class and class weekly program. The data in this observation were collected bythe behaviours that break the discipline questionaire and suggestion questionaire and thequestionaire were done with the teachers face to face and when needed,the explanation wasdone to them.The questionaire is composed of two parts. The part which includes 18questions about indisciplined behaviours in workshops and the other part which includes 31questions about suggestions to stop these indisci plined behaviours. The questionaire totalyincludes 49 questions.The behaviours that break the discipline in workshops include 4 sub -factors.Suggestionquestionaire which was used in observation about stopping the behaviours that break thediscipline includes 5 sub-factors. Datas were commented by doing Scheffe Test, Anova (one -way variance analyze),T test and Percentage(%)In condusion; the behaviours questionaire that break the discipline in workshops andsuggestion questionaire which is to stop these mi sbehaviours showed us meaningfuldifferences in some attitudes and suggestions among the teachers.It is thought that these differences display us that the teachers have different opinions on thesebehaviours. Also the field of the teacher and grade can be seen as a reason for having differentopininions on these misbehaviours.
Collections