Matematik öğretmenlerinin teknoloji kullanma yeterliliklerinin verimliliğe etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz eğitim dünyasında uzun bir süredir öğrenci öğrenmelerinde daha iyi bir sonuca ulaşabilmek için çok sayıda farklı öğrenme ve öğretme kuram ve stratejileri sunulmuş, geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Örneğin, yapılandırmacı yaklaşım, buluş yoluyla öğrenme stratejisi, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme stratejisi, soru-cevap yöntemi, van Hiele teorisi ve benzeri kuram ve yaklaşımlar derslerde kullanılmakta ve kullanılması tavsiye edilmektedirYukarıda bahsedilen model ve diğer eğitimsel teori ve stratejiler, öğretmen ve öğrencilere faydalı olmalarına rağmen, bu teori veya modeller öğrenme ve öğretmede tek başlarına yetersiz kalmaktadırlar. Bundan dolayı, eğer bu teoriler veya stratejiler teknoloji kullanımı ile desteklenirse, öğrenme ve öğretmede daha başarılı olunacağı beklentisi vardır.Eğitim amaçlı iyi hazırlanmış bilgisayar programları matematik öğrenimi veya öğretiminde faydalı olmakla birlikte, diğer alanlarda da (sosyal bilimler, fen bilimleri vs.) benzer şekillerde farklı programlar kullanılmaktadır. Bütün bilim ve sanat dalları bilgisayar kullanımına büyük önem vermektedirler. Çünkü eğitimciler, bilim adamları, yöneticiler ve diğer insanlar, bilgisayar kullanımının avantajlarından faydalanmak istemektedirler. Örneğin, uzaktan öğrenme, eğitimde bilgisayar kullanmanın en belirgin avantajlarından birini sağlamaktadır. Günümüzde internet erişiminin yaygınlaşması bilgisayar kullanmanın önemini biraz daha artırmıştır.Bu araştırmanın genel amacı; matematik öğretmenlerinin teknolojiyi kullanma yeterliliklerinin verimliliğe etkisinin incelenmesidir. Araştırmada, ele alınan konunun öğretmenlerin çeşitli bağımsız değişkenlerine (cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, eğitim durumu) değişip değişmediğine bakılmış ayrıca, öğretmenlerin teknolojiyi nasıl kullandıkları ve teknolojiyi kullanma istekleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmaya öncelikle konu ile ilgili yapılmış araştırmaların incelenmesi ve literatür taraması ile başlanmış, ardından tezde kullanılacak anketin geliştirilmesi aşamasına geçilmiştir. Bu noktada, saha araştırması sonucunda elde edilen bilgiler ışığında ön anket geliştirilmiş ve uzman görüşü neticesinde anketin asıl formatı belirlenmiştir. Geliştirilen anket, araştırmaya tesadüfî olarak katılan 150 matematik öğretmenine uygulanmıştır. Daha sonra anket verileri SPSS istatistik programında değerlendirilmiş ve elde edilen bulgular tablolar halinde verilmiştir. Son olarak da bulgular tartışılmış ve bu çerçevede önerilerde bulunulmuştur.Araştırma bulgularına bakıldığında özetle; öğretmenlerin genel olarak teknoloji kullanmaya istekli oldukları ve okullarında da yeterli eğitim-öğretim teknolojilerinin var olduğu görülmüştür. Teknoloji kullanma yeterliliği açısından ise matematik öğretmenlerinin istenilen düzeyde olmadıkları tespit edilmiştir. Erkek matematik öğretmenlerinin bayan matematik öğretmenlerinden daha fazla teknoloji kullandıkları tespit edilmiştir. Ayrıca, araştırmaya katılan matematik öğretmenlerinin yaşları ve mesleki kıdemleri artıkça teknoloji kullanma yeterliliklerinin daha düşük olduğu, son olarak da öğretmenlerin eğitim düzeyleri arttıkça teknoloji kullanımlarının da paralel olarak arttığı bulgusu elde edilmiştir. The examine of this study to affective mathmatic teacher?s level of technology use. Nowadays, many different learning and teaching theories and strategies are offered, developed and applied for getting the best result in students? learning for a while in education. For instance; constructivist theory, discovery learning strategy, research- analysis learning strategy, question and answer method, van Hiele theory, etc. have been used and advised to use in lessons.Even though educational theories and strategies mentioned above are useful for teachers and students, these theories and models are insufficient. Therefore, there is an expectation that learning and teaching will be more successful if these theories and strategies are supported with using technology.Beside to well ? prepared educational computer programmes are useful in learning and teaching mathematics, different programmes are used in the other fields like science and social sciences. Because educators, scientists, managers and other people want to take advantages of using computer. For instance, distance learning is one of the distinct advantages in computer aided education. The widespread internet is raised the importance of using computer today.The aim of this research is that the efficiency of Mathematics teachers on using technology effects on fertility is analysed.In this research, the topic is searched whether the teachers? different independent variables ( gender, age, Professional seniority, educational background) change or not. Furthermore, how the teachers use the technology and the willingness of using technology are tried to determine.In this research,firstly reported papers and the relevant literature are searched.The questionnaire which is going to use in this thesis are developed for the next step. At this point, pre-questionnaire is developed with the light of the result of the field research and the original format is given as a result of the expert opinion.The developed questionnaire is applied to 150 mathematics teachers who contribute to the research randomly.Then, the questionnaire?s datas are evaluated in SPSS statistical programme and given statistical charts. Lastly, the findings are discussed and in this context, advices are given.Briefly, according to the findings,generally,teachers are willing to use technology and there are enough technological equipments in schools.It is determined that Mathematics teacher are not in the necessary level in the efficiency of using technology and male Mathematics teachers use more technology than female Mathematics teachers. Moreover, Mathematics teachers contributing to this research is getting older and professional seniority, their efficiency of using technology is lower. Lastly, it is obtained that using technology is rised in paralel with the teachers? high educational background.
Collections