Örgüt kültürünün oluşturulmasında öğretmen davranışlarının etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, eğitim örgütlerinde varsayımlar, inançlar, değerler, normlar, semboller ve uygulamalardan oluşan örgüt kültürünün önemini vurgulamak ve eğitim örgütlerinde çalışan öğretmenlerin, örgüt kültürünün oluşturulmasındaki etkilerini belirlemektir.Bu araştırmanın evrenini, 2006 ? 2007 Eğitim ? Öğretim yılında, İstanbul ili Tuzla, Pendik, Kartal ve Maltepe ilçelerindeki çeşitli İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemini ise, İstanbul ilinde bulunan Tuzla, Pendik, Kartal ve Maltepe ilçelerindeki İlköğretim kullarında görev yapan 320 öğretmen oluşturmaktadır.Deneklere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde bilimsel istatistiklerden frekans ( N ), yüzde ( % ), ortalama ( X ), Standart sapmalar ( Ss ) yapılmıştır. Cinsiyet değişkenleri ve Kademe değişkeni için t ? testi çözümlemesi yapılmıştır. Yaş , Meslekteki kıdem, Şu an çalışılan okuldaki çalışma süresi ve Eğitim durumu ile ilgili grup değişkenleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek için tek yönlü varyans ( ANOVA ) analizi kullanılmıştır..Örgüt kültürünün oluşturulmasında öğretmen davranışlarının etkisi ile ilgili verilerin değerlendirilmesi sonucunda verilen cevaplara göre denek gruplarının görüşleri arasında anlamlı ilişkilerin oluştuğu görülmüştür. Elde edilen bulgular ışığında öneriler geliştirilmiştir.Anahtar kelimeler : Kültür, Örgütsel Kültür, Okul Kültürü.Ocak, 2008Mehmet Tahir AYDINLI The aim of this study is to emphasize the importance of organizational culture that consists of assumptions, beliefs, values, norms, symbols and practices in the educational institutions and to determine the effects of teachers who work for educational organizations on forming the organizational culture.In the cosmos of this study, the teachers, who teach at various primary schools in Tuzla, Kartal and Maltepe districts of Istanbul in 2006-2007 Academic Year, are the base source.The illustration of the research has consisted of 320 teachers who are from general primary schools in Tuzla, Pendik , Kartal and Maltepe in IstanbulThe programme of SPSS Statistics is used for the analysis of the data obtained from the questionnaire which was applied to test teachers. In the process of analysing the data, the frequency (N), percentage (%), average (X), standard deviations (Ss) are shown. ?t-test analysis? is taken for the grade variable and the gender variables. The one-way variance (ANOVA) analysis was used for determining if there are differences amongst the group variables about teacher age, the education status, the duration of career and the duration of being at present school.In the result of evaluating the effects of teachers? manners on forming the organizational culture, it is seen that there have been meaningful relationships between the opinions of the subject groups according to given answers. In the light of these symptoms, several suggestions have been improved.Keywords: Culture, Organizational Culture, School Culture
Collections