Eğitim örgütlerinde insan kaynakları uygulamalarının öğretmen performansına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; eğitim örgütlerinde gerçekleştirilen insan kaynakları uygulamaları ve bu uygulamaların öğretmen performansına etkisi konusunda bir literatür çalışması yapılmış ve eğitim örgütlerindeki insan kaynakları uygulamalarının mevcut durumu ve uygulamaların öğretmen performansına etkisine ilişkin algıyı belirlemek üzere özel ilköğretim okullarında bir anket uygulaması yapılmıştır.Birinci bölümde araştırma konusu ile ilgili giriş ifadeleri yer almaktadır. Bu bölümde problemin durumu ortaya konmuştur. İkinci bölümde konunun teorik kısmı verilmiştir. Literatür çalışması kapsamında; insan kaynakları uygulamaları anlatılmış, üçüncü bölümde ise bu uygulamalar tekrar ele alınarak öğretmen performansı ile ilişkilendirilmiştir. Dördüncü bölümde; yapılan anket uygulamasının bulgu ve yorumları yer almaktadır. Veriler anket tekniği ile toplanmış ve araştırmanın istatistik analizlerinde SPSS programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde; betimsel istatistiklerden frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Fisher testi (LSD) kullanılmıştır. Araştırmaya Kadıköy ve Beykoz ilçelerinde, özel ilköğretim okullarında görev yapan 142 sınıf ve branş öğretmeni katılmıştır. Beşinci bölümde ise insan kaynakları uygulamalarının mevcut durumuna ve bunun öğretmen performansına etkisinin algılanışına ilişkin sonuç ve önerilere yer verilmiştir.Bu çalışmada; özel okullardaki insan kaynakları uygulamalarının öğretmen performansını olumlu etkilediği algısının var olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: eğitim yönetimi, eğitim örgütlerinde insan kaynakları uygulamaları, insan kaynakları yönetimi, öğretmen performansı. In this study, the literature surrounding human resources management in education is examined and a survey was conducted to determine the existing situation regarding the human resources functions in private elementary schools and their effect on teacher performance.In the first section, the introduction of the study takes place. In this part the problem statement is defined. In the second section, the theoretical part takes place. In this part, human resources functions are examined and in the third section these functions are related with teacher performance. In the fourth section of the study, the findings of the survey and comments from the survey results take place. Data were gathered with a survey and analyzed through SPSS. For statistical analysis; independent sample t-test, and one-way variance analysis (ANOVA), and for multiple correlation LSD test were used. From Kadıköy and Beykoz districts, 142 class and branch teachers who work at private elementary schools are included in the survey. In the fifth section, the results and suggestions regarding the existing situation of human resources functions and its reflections to teacher performance are discussed.The conclusion of the study is that according to teachers? perception, human resources functions have positive influence on teacher performance in private schools.Key Words: education management, human resources management, human resources functions in schools, teacher performance.
Collections