Dijital platformda sosyal medyanın stratejik kurumsal iletişime etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1970'lerden sonra görülen teknolojik atılımlar, analog sistemden dijital sisteme geçişi hızlandırmış ve bilgi iletişim teknolojilerinin gelişimini etkilemiştir. Günümüzde, bilgi iletişim teknolojilerinin farklı alanlarda kullanılması, bu teknolojilere gösterilen ilgiyi arttırmaktadır. Bilgi iletişim teknolojileri aracılığıyla sunulan internet, yeni bir dünya yaratarak, iletişim olanaklarını en üst düzeye çıkarmakta ve ülke sınırlarını ortadan kaldırmaktadır. Farklı sermayelere sahip olan ve rekabet sürecinde başarılı olmak isteyen kurumların da bu ortama ilgisi giderek artmaktadır. Kurumların en az sermayeyle en fazla karı elde etme düşüncesi, internetin sağladığı olanaklarla örtüşmekte ve kurumların sanal dünyada ofisleri olan web siteleri oluşturulmaktadır. Web 2.0 teknolojisiyle yeni fırsatların sunulduğu bu sanal dünyada sosyal medya en fazla ilgi gösterilen ?yeni medya? olma özelliğine sahiptir. Sosyal medya, uzun sürelerde oluşturulan kurum kültürü, kurum kimliği, kurumsal marka, kurumsal imaj, kurumsal itibar gibi farklı uygulama alanları bulan kurumsal iletişim çalışmalarının hedef kitlelere kendi rızalarıyla aktarıldığı ve aracısız geri bildirimin alındığı bir mecra olma özelliği göstermektedir. Sosyal medyada kurumlar strateji temelli iletişim çalışmalarını gerçekleştirebilmekte ve tek tıkla herhangi bir harcama yapmadan milyonlarca kişiye ulaşabilmektedir. Yeni fırsatlar sunan bu ortamın kriz ya da krizlere neden olmaması için sürekli olarak takip edilmesi ve yönetilmesi büyük önem taşımaktadır.Sosyal medyanın stratejik kurumsal iletişime etkisini incelemeyi amaçlayan bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde bilgi iletişim teknolojileri, dijitalleşme ve sosyal medya irdelenmiş, ikinci bölümde stratejik kurumsal iletişim ele alınmış, üçüncü bölümde de dijital platformda sosyal medyanın stratejik kurumsal iletişime etkisi tartışılmıştır. Dördüncü bölümde, otomobil markalarının sosyal medyadaki temsili ve sosyal medya çalışmalarına ilişkin bir analiz gerçekleştirilmiştir. İki kısımdan oluşan incelemede ?sosyal medyanın stratejik kurumsal iletişimi etkilediği? hipotezi öngörülmektedir. Bu doğrultuda Türkiye'deki sosyal ağlarda en aktif on marka arasından aynı sektörde olmaları nedeniyle beş otomobil markası seçilmiştir. İncelemenin birinci kısmında bu markaların en fazla kullanılan ulusal ve uluslararası sosyal ağları analiz edilmiştir. İkinci kısmında ise ele alınan markaların kurumsal iletişim uzmanlarıyla yapılan görüşmelerin betimsel analizleri yapılmıştır. Her iki analizle elde edilen sonuçlar dikkate alınarak ?dijital platformda sosyal medyanın stratejik kurumsal iletişime etkisi? modeli önerilmiştir.Anahtar Sözcükler: Dijital platform, sosyal medya, stratejik kurumsal iletişim, sosyal ağ analizi, betimsel analiz. The technological advances seen after the 1970?s accelerated the transition from an analog system to a digital system and effected the development of information communication technologies. Presently, the use of information communication technologies in different areas increases the interest shown to these technologies. By creating a new world, the internet, provided through these technologies, has increased the possibilities in communication to the highest level and has lifted national borders. Corporations that have different capital structures and wish to be successful within the process of competition have shown an increasing interest in this environment. The view of obtaining maximum profit from minimum capital coincides with the opportunities the internet provides and leads to corporations to forming their own website offices in the virtual world. The new opportunities presented to this world with Web 2.0 technology, the social media - with corporate communication efforts that have found different application areas such as corporate culture, corporate identity, corporate brand, corporate image and corporate esteem that were formed through a long process - has taken on the features of being a channel where these areas are transferred to target audiences through their own free will and which receive feedback without an intermediary. The social media realizes corporate strategy based communication activities and with a single click can reach millions without any expenditure. This environment which provides new opportunities becomes important whereby it is continuously monitored and administered in order not to lead to crisis or crises.This study which aims to examine the effects of the social media on strategic corporate communication consists of four chapters. In the first chapter information communication technologies, digitalization and social media are examined. In the second chapter strategic corporate communication is considered and in the third chapter, ?the social media?s effect on strategic communication through the digital platform? is debated. In the fourth and last chapter, an analysis of the representation of automobile brands in the social media and related social media activities takes place. The study consisting of two sections proposes the hypothesis that the social media influences strategic corporate communications. In line with this, among the most active ten brands in social media, five automobile brands were selected for being in the same sector. In the first section of the study the national and international social webs that these brands use the most were analyzed. In the second section, a descriptive analysis of the discussions conducted with corporate communication experts from among the five brands is provided. Bearing in mind the conclusions from both analyses, ?the social media?s effect on strategic communications through the digital platform? model was proposed.Key Words: Digital platform, social media, strategic corporate communications, social network analysis, descriptive analysis.
Collections