Mesleki ve teknik okullardaki okul yöneticilerinin öğretmenlere karşı demokratik davranış düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul yöneticilerinin mesleki yeterlilikleri her geçen gün daha fazla sorgulanan bir konu olmaktadır. Bu durum okul yöneticilerinin, demokratik yönetim konusundaki becerileri ile doğru orantılıdır. Mesleki ve teknik okullardaki yöneticilerin öğretmenlere karşı demokratik davranışlarının ne düzeyde olduğunu belirlemek için bu araştırma gündeme gelmiştir.Bu araştırmada mesleki ve teknik okullardaki okul yöneticilerinin öğretmenlere karşı demokratik davranış düzeyleri araştırılmış ve okul yöneticilerinin demokratik yönetim sürecindeki yeterliliklerinin hangi düzeyde olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır.Bu araştırma için saha araştırmasına geçilmeden önce, literatür taraması ile birlikte öğretmenlerin demokratik yönetim konusundaki beklentileri tespit edilmiştir. Yapılan araştırmalardan sonra uzmanların görüşleri de alınarak mesleki ve teknik okullardaki okul yöneticilerinin öğretmenlere karşı demokratik davranış düzeylerini belirlemek amacıyla anket soruları oluşturulmuştur. Bu anketler, 19 farklı mesleki ve teknik okulda görev yapan tesadüfî 253 öğretmene uygulanmıştır.Anketlerin SPSS programında istatistikleri çıkartılmıştır. Mesleki ve teknik okullardaki okul yöneticilerinin öğretmenlere karşı demokratik davranış düzeyleri ile ilgili bulgulara ulaşılmıştır. Bulgular, tartışmalar kısmında yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, mesleki ve teknik okullardaki okul yöneticilerinin öğretmenlere karşı demokratik davranmadığı görülmüştür. Okul yöneticilerinin demokratik yönetim konusundaki yeterlilikleri geliştirilmelidir. Adequacy of directors in vocational and technical schools is has been discussed more and more nowadays. This situation is connected with their democratical managements in schools. This research was made to find out their level of democratic behaviors towards the teachers.In this study, we studied on levels of democratical behaviors of principles towards teachers in vocational and technical schools and we tried to find out what are their levels of democratical attitudes toward teachers.We find out teachers democratical expectations and we did book researches before field studies. We prepared questionnaire by asking expert to find out levels of democratical behaviors of principles towards teachers in vocational and technical schools we gave these questionnaires 53 teachers working 19 different vocational and technical schools.We found out their statistics with spss program. We reach information about levels of democratical behaviors of principles towards teachers in vocational and technical schools. The findings are interpreted in discussions part. We saw principles are not behaving democratic towards teachers in vocational and technical schools in the end of study. Adequacy of directors on democratic behaviors in vocational and technical schools must be improved.
Collections