Okul kültürünün oluşturulmasında ve sürdürülmesinde eğitim yöneticilerinin rolü nedir?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaptığım bu araştırma çalışmasında, resmi ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinin, okul kültürünün oluşturulmasında ve sürdürülmesindeki rolleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sırasında saha araştırması tekniği kullanılmıştır.Veri toplama aracı olarak anket formu hazırlanmış ve kullanılmıştır. Hazırlanan anket formları İstanbul İlindeki Maltepe, Kartal ve Pendik ilçelerinde tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen devlet ve özel ilköğretim, ortaöğretim okullarında çalışan eğitim yöneticileri ile öğretmenlere uygulanmıştır.Bu araştırma çalışması beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, giriş bölümünden oluşmaktadır. Bu bölümde örgüt kültürü ve okul kültürü konuları incelenmiş ve okul kültürünün günümüzdeki durumu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Neden bu araştırmanın yapıldığı da belirtilmiştir. İkinci bölümde ise ilgili kaynaklar konusu ele alınmıştır. Bu bölümde okul kültürü ile ilgili bugüne kadar hazırlanmış yerli ve yabancı araştırmalar hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölüm metodoloji bölümüdür. Bu bölümde araştırmanın modeli, evreni ve örneklemi ile ilgili bilgiler verilmiştir. Dördüncü bölüm, bulgular ve yorumlar bölümüdür. Bu bölümde araştırmanın sonucunda toplanan anketlerin dataları SPSS programında analiz edildikten sonra ortaya çıkan sonuçlara ait tabloların istatistiki değerlendirmeleri ve yorumları yapılmıştır. Beşinci bölüm ise sonuçlar ve öneriler bölümüdür. Bu bölümde araştırmadan çıkan sonuçlar yorumlanmış ve istatiksel tablo olarak da gösterilmiştir. Çıkan sonuçlardan sonra da konu ile ilgili öneriler sıralanmıştır. Bu bölümden sonra ekler'e ve kaynaklar'a yer verilmiştir.Araştırmanın sonucunda Okul kültürünün oluşturulmasında ve sürdürülmesinde eğitim yöneticilerinin rolünün olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda bu konuda eğitim yöneticileri ile öğretmenler arasında anlamlı bulunacak ölçüde bir görüş farklılığı da ortaya çıkmamıştır.Ocak 2008Ramazan KOLATAN In this research study which I have done, influence of the administrators of education who work in official elemantary schools, and official high schools, to form school culture and to continue the school culture is tried to be determined. In the study Field Research Technique has been used.Questionnaires have been prepared and used in order to collect information. The Questionnaires have been applied to teachers working in official and private elemantary schools and high schools in Maltepe, Kartal and Pendik, districts of İstanbul by random sampling method.This research constitutes of five parts. The first part is the introduction part. In introduction part the school culture is examined and its current position is explained. In introduction part the reasons of this research have also been explained. The second part is the reference part in which local and foreign researches done about the school culture up to today are included. The third part is the method part. The research method, universe and sampling have been datailed in this section. The fourth section is Findings and interpretations. The results of questionnaires are processed in SPSS program and statistical charts are explained and interpreted. The part five is the results and suggestions part. The results of the research are shown as statistical charts and interpreted and evaluated. After the evaluations suggestions are presented in order. After the fifth section there is the part of appendix and bibliography.The important result of the research is that administrators of education have influence to form and continue the school culture. In addition to this results it is determined that there isn?t a difference of view between the teachers and administrators of education about the subject of the research.January 2008Ramazan KOLATAN
Collections