Eğitim sistemi içerisinde öğretmenin fonksiyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, eğitim sistemi içerisinde öğretmeni betimlemek, sistem içerisinde öğretmene (lider öğretmene) etki eden önemli değişkenleri belirlemek ve sistemde öğretmenin yeniden yapılandırılması için kimi düşünceleri üretmektir. Araştırmanın örneklemini ise, basit tesadüfî örnekleme yolu ile İstanbul ili Anadolu yakası dikkate alınarak resmi ve özel ilköğretim okullarında çalışan 50 resmi ilköğretim okulu öğretmeni ile 30 özel ilköğretim okulu öğretmeni oluşturmaktadır.Resmi ve Özel İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerden kendilerini değerlendirmeleri ve hangi nedenlerden dolayı başarılı veya başarısız olduklarını belirtmeleri istenmiştir. Görüşmeler neticesinde elde edilen verilere içerik çözümlemesi yapılmıştır. Bu amaçla belli bir konuda yapılan yorumlar sınıflandırılmıştır ve niceliksel sonuçlara ulaşılmıştır.Araştırmanın sonuçları okul türlerine göre; özel okullardaki öğretmenlerin kendilerini çalışkan devlet okullarındaki öğretmenlerin kendilerini başarılı buldukları.Eğitim seminerlerinin başarınızda nasıl bir rol oynadığı sorusuna devlet okullarında çalışan öğretmenler eğitimleri yetersiz bulurken özel okullarda çalışan öğretmenler eğitimleri gerekli ve etkili bulmaktadır. Velilerle yaşanan sorunların başarıdaki etkileri nelerdir sorusuna devlet okullarında çalışan öğretmenler yaşadıkları sorunların başında velilerin düşük eğitim seviyelerini, özel okullarda ise velilerin çocuklarına yeterince zaman ayırmamaları öğretmen ve veli arasına giren en önemli sorunlardır. Üniversite sınavındaki başarısızlığın nedenleri nelerdir sorusuna ise özel okullardaki öğretmenlerden alınan yanıtlar genellikle öğretmenler, eğitim sistemimiz, devlet okullarında ki öğretmenlerden alınan en önemli sonuç fırsat eşitsizliği olmuştur. The purpose of this research is to portray the teacher within the educational system, to determine the significant variables which affect the teacher as a leader, and to generate some ideas for the restructuring of the teacher?s role in the system. The sample for the research consists of 50 public and 30 private elementary school teachers working who were chosen by random sampling.The public and private elementary school teachers were asked to evaluate themselves and to specify the reasons why they were successful or unsuccessful. The collected data were then subjected to content analysis. With this purpose in mind, comments on a specific topic were categorized and quantitatively results were achieved. According to the research results, teachers in private schools describe themselves as hardworking while public school teacher see themselves as successful.The responses of the teachers regarding class management were similar in stressing a democratic and student-centered approach. ? In response to a question concerning the role of education seminars in their performance, public school teachers found them inadequate whereas private school teachers found this training to be necessary and effective. As for the effect of problems experienced with parents, public school teachers attributed them to the parents? low levels of education, while private school teachers attributed these problems to the parents? not spending enough time with their children. In reply to a question relating to the causes of failure in the university exam, the private school teachers focused on the teachers and education system while public school teachers emphasized the unequal opportunities in education.
Collections