Anadolu ve genel liselerde çalışan öğretmenlerin ders başarılarının öğrenciler tarafından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilim ve teknoloji, günümüzde hayatımızın her anının vazgeçilmezi haline gelmiştirve her geçen gün de baş döndürücü bir hızla gelişmektedir. Bilim ve teknolojinin bu başdöndürücü gelişmesinde çağa ayak uyduran öğrenciler bilgiye her yerde ve her istediklerizaman ulaşma şansına sahip olurlar.Öğrencilerin derslerinde başarıya ulaşmalarında asıl etken öğretmeni sevmesi, onuanlaması ve kendine yakın hissetmesi ile mümkündür. Eğitim sürecinde öğrencini başarısınıetkileyen dolaylı ya da doğrudan birçok sebep etki etmektedir. Bu başarıda etkenlerden enönemlilerinin başında da öğretmenin ders anlatışındaki başarı ya da başarısızlık gelir. Okulunbulunduğu konum, öğrencinin aile yapısı, ebeveynlerinin eğitim durumu, ailenin maddidurumu okuldaki eğitimiyle paralellik göstermektedir. Ailede kendini ifade eden öğrencigözlemlerini daha sağlıklı yapar. Öğretmenlerin ders anlatış tekniğini daha çok benimseyenöğretmeni kendine yakın hisseden ve önemsendiğini anlayan öğrenci daha iyi eğitim alır vederse daha istekli olarak motive olur. Öğrencini daha rahat ortamda yetişmesi kendinegüveninin artması okulunu sevmesi ve öğretmeniyle kurduğu ilişki çerçevesinde öğretmendeğerlendirmesini daha düzgün yapmasına yardım eder. Öğrenci duyarlığını dikkate alanöğretmende kendi eksiğinin farkına vararak daha sağlıklı bir eğitim ortamı oluşturur.Bu çalışma ortaöğrenim kurumlarında öğrenim gören genel lise ve anadolu liselerdeokuyan öğrencilerinin öğretmenlerin ders anlatış şeklini değerlendirmede nelerin etkiliolduğunu ve bunların nedenlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın evrenini, 2007 ? 2008 Eğitim ? Öğretim yılında, İstanbul ilindekiGenel Lise ve Anadolu Liselerinde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanınörneklemini ise, İstanbul ilinde bulunan Maltepe ve Kartal ilçesindeki genel liselerde öğrenimgören 108 ( % 33,3) öğrenciler ile Maltepe ve Kartal ilçelerindeki Anadolu liselerde öğrenimgören 216 ( % 66,7 ) öğrenciler olmak üzere toplam 324 öğrenci oluşturmaktadır.Deneklere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSSistatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular için tablolar oluşturulmuş veyorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler : Öğrenci,öğretmen, Science and technology now have been indispensable for each sector of our lives andhave been developing astonishingly day by day. The students that can comply with thisamazing progress in science and techonolgy may have the chance to reach the knowledge atanytime and anywhere.The main factor in order for the students to succeed is loving and understanding theteacher. It is likely they feel themselves closed to the teacher. During education process thereare many reasons to cause the success of students. The chief reason is capability orincapability to teach. Location of school, Family affairs, parents? education level, family?seconomy are directly connected. A student expressing himself makes better observations. Astudent who adopts teacher?s teaching method and sympathizes his teacher and understandsthat he is given importance he gets education better and is motivated for the lesson willingly.The fact that the students grows up in a more comfortable atmosphere, builds self confidence,loves his school and sets up good relation with his teacher; helps him rate the teacherproperly. Through this way, the teacher who consider the sensitivity of student can be awareof his own lackness and there occurs a healthier platform for education.This study has been carried out to figure out: ?What affects the techniques and stylesof teaching? and why?? This is about the students in secondary school education with Regularhighschools and Anatolian highschools.This research is limited with the students that have been studying in Regularhighschools and Anatolian highschools in İstanbul in the term of 2007-2008. Agents for thisresearch have been picked up from the students in Regular highschools (108 students %33,3)and Anatolian highschools (216 students %66,7) around Kartal, Maltepe with 324 studentstotaly.During the research, SPSS Statistics Software has been used in order to evaluate thedatum obtained. There has been built diagrams and tables for the finds collected before anycomment.İlhami AKSOY
Collections