Üniversitelerde yabancı dil öğretiminde yönetim ve örgütlenme sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İstanbul'daki üniversitelerde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan çeşitli sorunlarını belirlemek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmektir.Yabancı dil öğreniminde karşılaşılan sorunları belirlemek için özel ve devlet üniversiteleri hazırlık okullarında çalışan yabancı dil öğretmenleri, hazırlık okuluna devam eden öğrenciler ve MEB'e bağlı ilk ve ortaöğretim okullarında çalışan yabancı dil öğretmenleri ile görüşülmüştür. Araştırmanın örneklemini, 2006-2007 öğretim yılında Marmara ve Yeditepe Üniversitelerinde çalışan 50 yabancı dil öğretmeni, 50 üniversite öğrencisi ve MEB'e bağlı özel ve devlet okullarındaki 30 yabancı dil öğretmeni oluşturmaktadır.Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgularla içerik analizi yapılmış ve bu sayede özel ve devlet üniversitelerinden elde edilen bulgular karşılaştırılmış, önemli benzerlikler ve farklılıklar belirlenmiştir. Eldeki bulgular doğrultusunda belirlenen yabancı dil öğrenememe nedenlerinden bazıları şöyle özetlenebilir:1.Öğrenciler düzenli olarak ders çalışmamaktadırlar.2.Öğrenciler MEB'na bağlı özel ve devlet okullarından yetersiz yabancı dil bilgisiyle mezun olmaktadırlar.3.Birçok öğrenci ezberciliği öğrenme yöntemi olarak benimsemektedir.4.Öğrencilerin anadilde ve yabancı dilde okuma alışkanlıkları yoktur.5.Öğrenciler kendi anadil kurallarını yeteri kadar bilmemekte, yeni öğrendikleri dil ile anadilleri arasında geçiş yapamamaktadırlar.6.Öğrenciler öğrendikleri dilin kültürünü merak etmemektedirler.7.Üniversite öğrencileri ve öğretmenleri teknolojiden yeteri kadar yararlanamamaktadırlar.8.Yoğun müfredat programına bağlı kalan öğretmenler dersi gramer merkezli işlemektedirler. The aim of this research is to identify various problems in foreign language education at Turkish universities and find solutions to the problems.The sample of the research was composed of the instructors teaching a foreign language at Marmara and Yeditepe Universities and students attending preparatory classes at the same universities, and teachers working at private or state schools at different grades in primary, secondary and high schools in 2006-2007 academic year. 25 instructors and 25 students from Marmara University and 25 instructors and 25 students from Yeditepe University and 30 teachers from different schools were interviewed. Content analysis was used to analyze the data. Thanks to content analysis, the similarities and differences were identified through the comparison of the data obtained from the universities and schools mentioned above.Some of the results can be summarized as follows:1)The students do not study regularly.2)The students graduate from high schools with little knowledge of foreign language.3)Some students prefer learning by heart.4)The students are not used to reading in both languages.5)The students do not know the grammatical structures of their native language very well.6)The students are not interested in the culture of the people speaking the language they have been learning.7)The students and teachers do not adequately benefit from technology that is supposed to be used in the teaching and learning environment.8)The teachers are made to depend on the intensive teaching programme based on the curriculum and they teach grammar.
Collections