Rehber öğretmenlerin yönetici ve öğretmenlerden mesleki beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rehberlik hizmetleri, öğrencilerin belli akademik ve bilişsel bilgi ve becerileri kazanmalarının dışında öğrencinin tüm gelişim alanlarında desteklenmesine ve kendilerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmaktadır. Bu hizmetin öğrenciye ulaştırılabilmesinde rehber öğretmenler kadar öğretmenler ve okul yöneticileri de önemlidir. Bu nedenle rehberliğin öneminin bilincine varılması ve yönetmelikte belirlenen görevlerin eksiksiz yerine getirilmesi öğrencilerin gelişimine çok olumlu katkılar sağlayacaktır.Bu araştırmada, İlköğretim Okullarında görevli rehber öğretmenlerin okul yönetici ve öğretmenlerinden mesleki beklentileri incelenerek, rehberliğin okullarda etkisinin arttırılmasına ve rehberlik amaçlarına uygun gerçekleştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur. Bu araştırmada ele alınan rehber öğretmenlerin mesleki beklentisi, Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre tanımlanmış görevleridir.Araştırma için Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İlköğretim okullarında görev yapan rehber öğretmenlerin okul yönetici ve öğretmenlerinden mesleki beklentileri ile ilgili yazılı kaynaklar taranmıştır. Diğer taraftan, İlköğretim Okullarında görev yapan rehber öğretmenlerin yönetici ve öğretmenlerden mesleki beklentileri için anket formu hazırlanmıştır. Bu anket formu İstanbul İli Ümraniye ve Üsküdar İlçesi ilköğretim okullarında görev yapan 177 rehber öğretmene uygulanmıştır.Uygulanan anketlerin SPSS programında istatistikleri çıkarılmıştır. Rehber öğretmenlerin beklentileri cinsiyet, görev yaptığı kurum, kıdem yılı ve görev yaptığı okuldaki öğrenci mevcudu değişkenine göre değerlendirilmiştir. Rehber öğretmenlerin beklentileri ile cinsiyet, görev yaptığı kurum, kıdem yılı ve görev yaptığı okuldaki öğrenci mevcudu değişkenleri arasında anlamlılık bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Yönetici ve Öğretmenler, Rehber Öğretmen, Mesleki Beklenti Counseling&Guidance services not only assist students for gaining certain kinds of academic, cognitional knowledge and skills but also help them in fostering their development in all relevant areas and in self-fulfilling. During the providing these services to students, teachers and school administrators play equally important role as school counselors. For this reason it is very crucial for the development of students to grasp the importance of those services and to implement written regulations deliberately.In this research, the level of to what extent school administrators and teachers determine school counselors? occupational expectations is examined. Later, sore advices are given in order to increase the affect of counseling&guidance services in schools and to enable those services to be implemented in the schools in accordance with the written aims of those services. The expectations of the school counselors evaluated in the study are determined defined duties of school counselors by Guidance Services regulations of National Education Ministry.In this research some resources related to determining meeting the expectations of school counselors working in primary schools were evaluated. Likewise, A questionnaire was developed in order to determine how the administrators affect the occupational expectations of school counselor and those questionnaires were delivered to school counselors who were working in Üsküdar and Ümraniye district.Statistical analyses of the results were prepared by using ?Statistical Pocket for Social Sciences? (SPSS). Counselors Expectations are evaluated by considering gender, the type of the institution they are working, work experience as year and the population of the schools they are working. The significant relationship was found between the School counselors? expectations and gender, the type of the institution, work experience as year, and the number of the population of the school they are working.Key Words: Administrators and Teachers, School Counselor, Occupational Expectations
Collections